یحی نیازی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس

یکی از نویسندگان کتب دفاع مقدس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، شهید و شهادت در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 16August 2019

برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس/// اصلاح شد لطفا منتشر بفرمایید////«یحیی نیازی» نویسنده کتب دفاع مقدس در گفتو‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وظیفه افراد جامعه در این رابطه اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برگفته از فرهنگ عاشورا است و باید بیش از پیش به ترویج آن در جامعه بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در راستای برگزاری کنگره ملی 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی گفت: برای اینکه کنگره بتواند یکسری تولیدات محتوایی با موضوع شهدا، شهید و شهادت داشته باشد فعالیت های گسترده ای انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از بخش ها در رابطه با شهدا یا کار نشده بود یا کارهای کمی انجام شد که در این راستا به منظور رفع بخشی از ضعف در رابطه با تولیدات مکتوب شهدا و جانبازان، قرار بر برگزاری کارگاه های آموزشی شد.

نیازی با بیان اینکه این کارگاه ها با حضور اساتید مجرب و رزمندگان دوران جنگ برگزار شد، ادامه داد: این کارگاه ها با هدف تربیت نیروهای متخصص در این حوزه انجام شده تا بتوانند در حوزه دفاع مقدس، ادبیات مقاومت و مدافعین حرم کار کنند.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از آذر تا بهمن 97، هر جمعه در جلسات سه ساعت و نیم برگزار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این کارگاه ها در حوزه های داستان نویسی به عنوان پایه کار مباحثی تدریس شد و موضوعات تاریخ شفاهی، خاطره نویسی و زندگی نامه نویسی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه ها بود.

وی با بیان اینکه 30 نفر (خواهر و برادر) در این کارگاه ها شرکت کردند، گفت: خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل استان بالا است و در بین این جمع افرادی هستند که توان و قلم خوبی برای نوشتن دارند و این افراد کشف شدند و آثار و برکات خیری می تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که این دوستان منقطع نشوند و در واقع در ارتباط با بنیاد حفظ آثار نه فقط در موضوع کنگره بلکه در حوزه دفاع مقدس با توجه به فرامین اخیر مقام رهبری که فرمودند تولیدات باید به صد برابر افزایش پیدا کند و جنگ را روایت کنید و اگر شما روایت نکنید دیگران انگونه که دلشان بخواهد روایت خواهد کرد بر همین اساس در واقع راهبرد یا استراتژی این کارگاه این شد که ما به صورت مستمر در حوزه نوشتاری بپردازیم تا انشاالله بتوانیم آثار فاخری را تولید و تقدیم مسیر پاک شهدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها