فرمانده سپاه نینوای گلستان:

طرح «جهاد همبستگی ملی» در 3 محور برای کمک به سیل‌زدگان گلستان در حال اجراست

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: طرح جهاد همبستگی ملی در سه محور «هر کسبه یک کالا»، «هر مسجد یک منزل» و «هر بانک یک مدرسه»؛ تعریف شده که در این راستا اقدامات جدی و خوبی در راستای جبران خسارت‌های سیل‌زدگان صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۵۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 07July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، نشست خبری فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با موضوع «طرح جهاد همبستگی ملی» با حضور اصحاب رسانه استان صبح امروز برگزار شد.

طرح «جهاد همبستگی ملی» در سه محور برای کمک به سیل زدگان استان گلستان در حال اجراست

در این نشست سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه نینوای استان گلستان، اظهار داشت: طرح جهاد همبستگی ملی با رویکرد انقلابی و ملی است و برای خدمت به مردم خط‌کش گذاری نداریم و برای ما مهم نیست مردم چه قومیت و مذهبی دارند، بلکه هدف کمک‌رسانی به دولت جمهوری اسلامی و برون رفت از مشکلات مردم است.

این مسئول افزود: خسارات سیل در کشور در استان گلستان در سطح بالایی قرار دارد و سیستم دولت به تنهایی نمی‌تواند این میزان خسارات را جبران کند، لذا با کمک نیروها و توان جهادی مشکلات مردم را برطرف خواهیم کرد.

معروفی به محورهای طرح جهاد همبستگی ملی اشاره کرد و گفت: طرح جهاد همبستگی ملی در سه محور تعریف شده «هر کسبه یک کالا»، «هر مسجد یک منزل» و «هر بانک یک مدرسه» که در این راستا اقدامات جدی و خوبی تا کنون صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به عدم نیازمندی مناطق سیل زده به کالا، کمک‌های نقدی جهت بازسازی مناطق سیل‌زده جایگزین شده است و هدف ما از این طرح درگیر کردن همه مردم و ارگان‌ها استان در راستای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان گلستان است.

معرفی بیان داشت: سپاه نینوای استان با همکاری سپاه گیلان و سپاه خراسان رضوی و جنوبی در حوزه تعمیرات منازل اقدامات خوبی انجام داده و تا کنون ۱۲۶ واحد منزل در شهرستان‌های آق قلا، گمیشان، مینودشت و گنبد تعمیر و واگذار شده و ۱۳۷ منزل در حال تعمیر است که ظرف یک ماه آینده نیز واگذار خواهد شد، ۱۲۴ منزل مسکونی در حال نقطه یابی و بررسی جهت ساخت است و جدای از این اقدامات هزینه تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی نیز از طرف فرمانده‌کل سپاه به مردم استان گلستان اهدا شده است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود: با هماهنگی به عمل آمده با بانک‌های استان تعمیر مدارس مناطق سیل‌زده نیز در دستور کار قرار دارد و تا زمان شروع سال تحصیلی جدید تعمیر مدارس آسیب دیده به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تعمیر منازل فقط صرف خرید مصالح می‌شود و کار ساخت را نیروهای جهادی و بسیجی انجام می‌دهند.

معروفی متذکر شد: هر جایی که سپاه در اقدامات مربوط به سیل ورود داشته با کار کارشناسی و درخواست کتبی و شفاهی بوده و سپاه نینوای استان گلستان تمام تلاش خود را برای برطرف کردن آلام مردم انجام می دهد و این کار رسالت سپاه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار