رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد؛

برگزاری ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور به‌مناسبت دهه کرامت

حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» از برگزاری ۱۲ هزار جشن طی ایام دهه کرامت در مساجد کشور خبرداد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری اعتاب مقدسه کشور بنا دارند ۱۰۰ منزل سیل‌زده‌ها را بازسازی کنند.
کد خبر: ۳۵۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ - 07July 2019

برگزاری ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور به‌مناسبت دهه کرامتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با «فارس»، با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در مساجد کشور، اظهار داشت: امسال برنامه‌های دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

برگزاری ۱۲ هزار جشن در مساجد

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: بناست در ایام این دهه جشن‌های ویژه‌ای در مساجد شاخص کشور برگزار شود و در برخی از محلات و روستاها نیز قرار است جشن‌ها به‌صورت مشترک برگزار شود.

اجرای ۲ طرح «سفیران کریمه» و «کاروان کرامت» در مساجد

ارزانی اضافه کرد: با همکاری آستان حضرت معصومه (س) دو طرح «سفیران کریمه» و «کاروان کرامت» در مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: کاروان کرامت استان به استان سفر می‌کند و در هر استان در مساجد شاخص به برگزاری جشن می‌پردازد.

رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه در طرح «سفیران کریمه» نیز افرادی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س) در مساجد کشور حضور پیدا می‌کنند، گفت: این افراد با مراسم خاص آئینی با لباس‌های خاص وارد مساجد می‌شوند و در ابتدای ورود نقاره می‌زنند و صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت می‌کنند و به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

جشن‌های دهه کرامت در استان لرستان

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت در مناطق سیل‌زده افزود: امسال شورای دهه کرامت علاوه بر ۴ شهر معنوی مشهد، قم، شیراز و ری در استان لرستان نیز جلسه برگزار کرد و بنا داریم جشن‌های متوعی نیز در این استان ویژه افراد سیل‌زده برگزار کنیم.

تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ خانه سیل‌زدگان

ارزانی با بیان اینکه در زمینه خدمت‌رسانی نیز سازمان بسیج طرح «هر مسجد یک خانه» را اجرایی کرد، تصریح کرد: براساس این طرح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اعتاب مقدسه بناست ان شاء الله تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ خانه را در مناطق سیل‌زده تقبل کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: در روستاهای گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و... کاون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای بازسازی خانه‌ها اقدام کرده‌اند و هر کانون بخشی از امر را برعهده گرفته‌ است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار