علاءالدین بروجردی:

آغاز اجرای گام دوم ایران نشاد داد مسیر برجام یک‌طرفه نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد که آغاز اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران نشاد داد مسیر برنامه جامع اقدام مشترک یک‌طرفه نیست.
کد خبر: ۳۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 07July 2019

آغاز اجرای گام دوم ایران نشاد داد مسیر برجام یک‌طرفه نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به آغاز اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار داشت: اقدام امروز جمهوری اسلامی ایران پیام شفافی برای اروپایی ها در پی داشت و نشان داد که کشورمان تصمیم قاطعی برای احقاق حقوق خود گرفته است.

وی افزود: در واقع آغاز اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران نشاد داد مسیر برنامه جامع اقدام مشترک یکطرفه نیست.

کشورمان محدودیت های برجام را پذیرفت تا تحریم‌ها به صورت کامل برچیده شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان از ابتدای انعقاد برجام محدودیت هایی را پذیرفت تا تحریم های به صورت کامل برچیده شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکا نقض برجام انجام داد و اروپایی ها نیز تحت فشار ایالات متحده به تعهدات خود عمل نکردند از این رو ایران نیز رسما اعلام کرد تا زمانی که وعده های ارائه شده محقق نشود، سطح تعهدات خود را بر اساس مفاد برجام کاهش می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هم اکنون اروپایی ها باید در خصوص حفظ برجام تصمیم گیری کنند، تصریح کرد: در این بین طبق مفاد و متن توافقنامه مذکور، ایران می تواند به تناسب عدم تحقق منافعش از سوی کشورهای حاضر در برجام، می تواند سطح عمل به تعهداتش را کاهش دهد.

اروپایی ها فقط سازوکار اینستکس را مطرح کرده‌اند و در واقعیت اتفاقی رخ نداده است

بروجردی در خصوص عملیاتی نشدن اینستکس، گفت: اروپایی ها فقط سازوکار اینستکس را مطرح کرده اند و در واقعیت اتفاقی رخ نداده است؛ این مهم در حالیست که ایران به تحقق اینستکس بسنده نخواهد کرد؛ زیرا تعهداتی در برجام برای اروپایی ها پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد اروپایی ها باید به تناسب شرایط تصمیم قاطعی را اتخاذ کنند زیرا در غیر این صورت کشورمان نیز اصراری برای ادامه عمل به انجام تعهدات خود ندارد.

خاطرنشان می‌شود، «سید عباس عراقچی» در نشست مشترک با «ربیعی» و «کمالوندی» برای اعلام آغاز اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: در گام دوم نسبت به تعهد خود در میزان درصد و غلظت غنی‌سازی اعلام عدم پایبندی می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: امروز در پایان ۶۰ روز اول هستیم و چون خواسته‌های ما محقق نشده است، گام دوم را برمی‌داریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار