حجت‌الاسلام محمدحسنی:

ابرقدرتی آمریکا به پایان خود نزدیکتر شده است/ آمریکا قدرت ارزیابی توان نظامی ایران مقتدر را ندارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ابرقدرتی آمریکا به پایان خود نزدیکتر شده است، گفت: ما هر روز جنبه‌ای از اقتدار خود را رو می‌کنیم و آمریکا قدرت ارزیابی توان نظامی ایران مقتدر را ندارد.
کد خبر: ۳۵۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 07July 2019

ابرقدرتی آمریکا به پایان خود نزدیکتر شده است/ آمریکا قدرت ارزیابی توان نظامی ایرن مقتدر را نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع)، تیپ 121 شهید فروزنده و تیپ 25 واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در شهر تبریز، با بیان اینکه شبکه فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ای از انسان‌های مومن و انقلابی است، اظهارداشت: ارتش ما امروز در نقطه‌ای قرار دارد که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من شخصاً ارتش را دوست دارم و امروز کارآمدتر و متدین‌تر از گذشته است؛ و این افتخار بزرگی برای ارتش به شمار می‌رود.

وی در ادامه به چهار ماموریت ارتش در قانون اساسی مبنی بر «پاسداری از تمامیت ارضی کشور»، «پاسداری از استقلال کشور»، «حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران» و «امدادرسانی و حضور فعال در سازندگی‌های کشور در زمان صلح و غیر جنگ» اشاره و تصریح کرد: ماموریت‌هایی که قانون اساسی به ارتش جمهوری سپرده، بزرگی ارتش را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در مورد ماموریت ارتش در پاسداری از تمامیت ارضی کشور، افزود: ارتش وظیفه دارد به گونه‌ای از تمامیت ارضی کشور پاسداری کند که حتی یک میلی متر از وسعت این کشور کم نشود که برای این ماموریت بزرگ، 48 هزار شهید تقدیم کرده است و این مهم را ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهایت غیرتمندی، ولایت‌مداری و در اوج شجاعت و صلابت انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی و در 200 سال اخیر هرگاه ایران مورد تهاجم قرار گرفته بخشی از خاکش جدا شده است جز در زمان جمهوری اسلامی ایران و در سایه بازوان پر توان نیرو‌های مسلح که حتی یک میلی‌متر از خاک این کشور زیر چکمه دشمن نماند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی با وجود نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش مقتدر نمی‌تواند اراده سیاسی خود را بر ملت ما دیکته کند، خاطرنشان کرد: این ملت ایران است که در سایه اقتدار آفرینی نیرو‌های مسلح اراده خود را بر دشمنان ایران و اسلام دیکته و آن‌ها را تنبیه و تعقیب می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دخالت استکبار در سرنوشت سیاسی برخی کشور‌های منطقه گفت: دیگران می‌آیند و برای آن‌ها انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و ... برگزار می‌کنند مثل اینکه آن‌ها نابالغ هستند و نیاز به قیم دارند از این رو نیرو‌های بیگانه برای آنان قیم‌مابانه عمل می‌کنند.

محمدحسنی تاکید کرد: ملت ایران اثبات کرده که به بلوغ سیاسی رسیده و به هیچ قدرت بیگانه‌ای اجازه دخالت در سرنوشت خود را نمی‌دهد و این به برکات بازوان پرتوان نیرو‌های مسلح و ارتشیان دلاور همیشه در صحنه در دور تا دور مرز‌های میهن ایران اسلامی است.

وی با اشاره به ماموریت ارتش در امدادرسانی و حضور فعال در سازندگی کشور در زمان صلح بیان کرد: مردم مومن و انقلابی ورزقان، رودبار و منجیل، بم، و سرپل ذهاب امدادرسانی‌های ارتش را فراموش نخواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در هیچ کجای دنیا همچون ایران بین نیرو‌های مسلح و مردم چنین رابطه قلبی وجود ندارد چرا که این رابطه مثال زدنی، بی نظیر و نمونه است و دیگران از این روش الگوگیری می‌کنند.

 محمدحسنی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی پرکار، نجیب، محبوب ملت ایران و کم توقع است، گفت: این جزو نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران است و باید ان را قدر دانست.

وی در عین حال درباره ماموریت‌های محوله به ارتش از سوی قانون اساسی تاکید کرد: این 4 ماموریت پیچیدگی‌های خود را دارد، اما اگر ارتشی‌های مجاهد، مومن و خستگی ناپذیر توان خود را بیشتر بالا ببرند، تحقق این ماموریت‌ها به نحو کامل‌تری رخ خواهد داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ما باید از نظر آمادگی رزمی در شرایط لحظه حمله‌ای به سر ببریم، گفت: در هر لحظه‌ای که دشمن قصد تجاوز داشته باشد ما او را آنچنان مجازات می‌کنیم که عبرتی روشن برای سایر متجاوزین باشد. در حقیقت ارتشی موفق می‌شود که همیشه آماده رزم و انگشت روی ماشه باشد و سینه دشمن را نشانه برود که اگر خطا کرد پاسخی محکم بدهد.

وی به اهمیت توان معنوی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: همه شما می‌دانید که سلاح و ایمان دو بال مهم در این عرصه هستند ما باید توان معنوی را به حدی بالا ببریم که اگر همه جهان هم دشمن ما باشد و ما تنها مجاهد در راه خدا باشیم بتوانیم تا آخرین نفس بایستیم، بنابراین، این اقدام زمانی محقق می‌شود که افراد نقطه معنوی خود را به صد رسانده باشند. به عبارتی ما در این زمینه باید به همان میزان که به سلاح‌هایمان می‌رسیم به ایمان، اعتقادات و تقوای خود نیز رسیدگی کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به اهمیت حفاظت اطلاعات، اسرار و سرمایه‌های اطلاعاتی پرداخت و اظهار کرد: دشمن تا نتواند ما را ارزیابی کند قادر به حمله نخواهد بود. آمریکا قدرت ارزیابی توان نظامی ما را ندارد، چون ما هر روز جنبه‌ای از اقتدار خود را رو می‌کنیم و اگر استکبار جهانی بداند که ایران اسلامی در چه موقعیتی قرار دارد برای همیشه باید موضوع ابرقدرتی خود را به تاریخ سپرده و در موزه تاریخ جست و جو کند.

 محمدحسنی با بیان اینکه آمریکا به پایان ابرقدرتی خود نزدیکتر شده است افزود: ما آنچنان در موضوع کسب اقتدار نظامی خوب عمل کرده‌ایم که دشمن قدرت و ابزار ارزیابی کامل ما را ندارد و نخواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در انجام ارتقای کار رزمی و افزایش مهارت جنگی محور فرماندهی است، اذعان کرد: همکاری با فرماندهی برای ارتقای توانمندی رزمی بر همه ما واجب است. کسی که به فرماندهی اسلام ایمان دارد بر او واجب است تدابیر فرماندهی یکان، گردان، گروهان و ... خود را اجرا کند و در غیر اینصورت آن فرد مرتکب گناهی بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: برای حفظ نظام اسلامی هر کاری که لازم است باید در حوزه‌های توان رزمی، معنوی و حفاظت اطلاعات صورت داد. دشمن تمام نیرو‌های خود را برای جمع اوری اطلاعات بسیج کرده است، چون دشمن آرایش جنگی به خود گرفته است. گرچه دشمن بار‌ها در پی حمله به ایران بوده است، اما هربار به دلیل حضور مردم در صحنه و اقتدار نیرو‌های مسلح اجازه این جسارت را به خود نداده و نخواهد داد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار