حجت‌الاسلام خاتمی تأکید کرد؛

ضرورت حمایت بیشتر دولت از آمران به معروف/ پلیس موظف به برخورد با بدحجابی است

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی از بدحجابان به‌دنبال اجرای مأموریت خود در راستای ترویج فساد در جامعه هستند و پلیس موظف است تا با این جرم مشهود به‌طور قاطع برخورد کند.
کد خبر: ۳۵۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 09July 2019

ضرورت حمایت بیشتر دولت از آمران به معروف/ پلیس موظف به برخورد با بدحجابی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با «آنا» درباره عملکرد نیروی انتظامی در موضوع برخورد با بدحجابی و انتقاداتی که در فضای مجازی از اقدامات مأموران پلیس در این بخش می‌شود، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۵ نهاد و دستگاه در زمینه حجاب مسئول هستند و طبق قانون باید به وظایف خود عمل کنند. یکی از این دستگاه‌های نیروی انتظامی است و مأموران پلیس نیز طبق قانون موظف هستند تا با هرگونه جرم مشهودی که در جامعه رخ می‌دهد برخورد کنند و قانون بدحجابی و کشف حجاب را جرم مشهود می‌داند.

وی تصریح کرد: هر کشوری قوانین مربوط به خودش را دارد و ما نیز در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، لذا رعایت حجاب و پوشش اسلامی از ملزومات زندگی در کشورهای اسلامی است. البته اکثر مردم با پوشش مناسب در جامعه حاضر می‌شوند و این‌طور نیست که بگوییم بیشتر مردم بدحجاب هستند. 

پلیس موظف به برخورد با بدحجابی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بدحجابی و کشف حجاب جرم آشکار محسوب می‌شود تصریح کرد: نیروی انتظامی در موضوع حجاب به وظایف خود عمل می‌کند و انتقاداتی که از این نیروی انقلابی در فضای مجازی صورت می‌گیرد جفا به کارکنان و مأموران وظیفه‌شناس است. البته بارها اعلام شده است که اسلام در عرصه مقابله با جرم، اقدامات فرهنگی و اجرایی را توأمان دنبال می‌کند؛ لذا اقدامات فرهنگی نیز در این رابطه تأثیرگذار خواهد بود.

خاتمی افزود: موضوع بدحجابی در ماه‌های اخیر بیشتر در فضای مجازی دست به دست شده است و هنجارشکنان اصرار دارند تا هنجارشکنی خود را به‌صورت علنی انجام دهند و برخی از این افراد به‌دنبال این هستند تا پوشش نامناسب خود را به یک امر عادی در جامعه تبدیل کنند و هنجارشکنان به‌دنبال شکستن سد محکم عفاف و حجاب در جامعه هستند. با وضعیت موجودی که شاهد هستیم، نه تنها نیروی انتظامی بلکه همه نهادهایی که طبق قانون در این امر وظایفی دارند باید به‌صورت جدی وارد عمل شوند.

لزوم حمایت بیشتر دولت از آمران معروف

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا دولت و نهادهای اجرایی حمایت کافی از آمران معروف در جامعه دارند یا خیر؟ اظهار کرد: مردم در جامعه اگر افراد بدحجاب را مشاهده می‌کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را به‌صورت زبانی انجام دهند اما این کار مستلزم حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان اجرایی از آمران معروف است. افرادی که در بدنه اجرایی کشور مسئولیت دارند، باید با انگیزه بیشتر به این موضوع ورود کنند و اگر مسئولان حساسیت بیشتری نسبت به برخورد با بدحجابان و حمایت از آمران معروف داشته باشند، موضوع بدحجابی قابل حل خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران بدحجابی را مقدمه بی‌حجابی دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی از هنجارشکنان اقدامات صورت گرفته در جامعه را با برنامه قبلی به مرحله اجرا درمی‌آورند و این‌طور به نظر می‌رسد که آنها مأموریتی در راستای ترویج فساد در جامعه دارند. قطعاً دشمنان ایران اسلامی به‌دنبال تضعیف عقاید مردم هستند و در این راه، جوانان را انتخاب کرده‌اند و ما معتقدیم که دشمنان برای ترویج فساد در جامعه دلارهای بسیاری را درنظر گرفته‌اند. البته فضای مجازی نیز باید کنترل و مدیریت شود چراکه منشأ شکل‌گیری موضوعاتی از قبیل چهارشنبه‌های سفید و دختران خیابان انقلاب فضای مجازی بود.

فساد اخلاقی زمینه بروز دیگر فسادهاست

خاتمی با بیان اینکه اگر جلوی فساد اخلاقی گرفته نشوند زمینه دیگر فسادها نیز فراهم خواهد شد خاطرنشان کرد: همه نهادها باید نسبت به برخورد با هر نوع فسادی حساس باشند و این امر را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند و قوه قضائیه نیز نشان داده است که در برخورد با بدحجابی مصمم بوده و وارد عمل نیز شده است و پلیس باید بداند که مورد حمایت قاطع دستگاه قضائی قرار دارد.

وی گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند تا با موضوع بدحجابی برخورد شود؛ اما برخوردها و اقدامات اجرایی باید در کنار اقدامات فرهنگی پیش برود تا به نتایج مثبتی در این عرصه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها