سردار حسن‌خانی خبر داد؛

افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت/ تشدید اقدامات کنترلی مبارزه با سرقت در پلیس آگاهی ناجا

رئیس پلیس آگاهی از افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت‌ها در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 09July 2019

افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت/ تشدید اقدامات کنترلی مبارزه با سرقت در پلیس آگاهی ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محسن حسن‌خانی» رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تشدید اقدامات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: کشف کل سرقت‌ها در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در سراسر کشور بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت‌های مهم شامل سرقت‌های منزل، طلافروشی، مغازه، بانک، اتومبیل، موتورسیکلت، اماکن، کیف‌قاپی، احشام و محموله است، افزود: کشفیات این‌گونه سرقت‌ها در خرداد امسال 16 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کشفیات سرقت در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 23 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: اجرای طرح‌های ضربتی مختلف، همکاری تنگاتنگ پلیس‌های تخصصی، افزایش میزان آگاهی و جدی گرفتن هشدار‌های پلیسی از سوی مردم عزیزمان نقش مهمی در تحقق این موفقیت داشته است.

سردار حسن‌خانی همچنین ابتکار تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت توسط فرمانده ناجا را یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار برای مقابله و پیشگیری از سرقت دانست و افزود: از فروردین 98 تاکنون بیش از 20 جلسه تعاملی بین این پلیس و سایر پلیس‌های تخصصی، رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور، معاونان عملیات و پیشگیری استان‌ها و همچنین سازمان‌های مربوطه ازجمله قوه قضائیه، وزارت کشور و... برگزار شده است و این روند همچنان تداوم دارد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه، مقابله با سرقت را یکی از اولویت‌های مهم ناجا برشمرد و گفت: از زمان راه‌اندازی قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت توانستیم کشف را افزایش و متعاقبا وقوع را نیز کنترل کنیم؛ به طوری که کاهش فاصله بین زمان وقوع و کشف جرم و همچنین استرداد اموال به مال‌باختگان از اهداف اصلی ما در حوزه مبارزه با سرقت است.

وی کنترل سرقت‌ها را با هدف به حداقل رساندن آن در سطح جامعه ضروری دانست و افزود: سعی ما بر این است تا مردم یقین داشته باشند که پلیس همواره در کنار آن‌هاست و در تأمین امنیت شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت سازمان‌ها در بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان، رعایت نکات ایمنی و امنیتی از سوی شهروندان در نگهداری اموال و اشیای قیمتی و همچنین توجه به هشدار‌های پلیس، تأثیر شگرفی در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها