سردار هادیانفر:

توسعه انضباط ترافیکی از مهمترین اولویت‌های پلیس راهور است/ خودروسازان «ارابه مرگ» تولید می‌کنند!

رئیس پلیس راهور ناجا توسعه انضباط ترافیکی را از مهمترین اولویت‌های این پلیس برشمرد و آن را موجب کاهش میزان تصادفات و آمار جان‌باختگان دانست.
کد خبر: ۳۵۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 10July 2019

توسعه انضباط ترافیکی از مهمترین اولویت‌های پلیس راهور است/ خودروسازان «ارابه مرگ» تولید می‌کنند!به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در رزمایش گشت‌های نامحسوس زمینی و هوایی ناجا که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین برنامه‌های پلیس راهور توسعه انضباط ترافیکی است، اظهار داشت: باید با همکاری دستگاه‌های متولی و مردم این گام بلند را با موفقیت برداریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۴ میلیون راننده و ۳۳ میلیون خودرو در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۴۵ هزار کیلومتر جاده شهری داریم که باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: توسعه انضباط ترافیکی به عنوان یک ابلاغ است که اگر اجرا شود، باعث کاهش میزان تصادفات و آمار جان‌باختگان می‌شود.

سردار هادیانفر تأکید کرد: استفاده از بازرسان نامحسوس و گشت‌های نامحسوس جزء جدی‌ترین مباحثی است که در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

وی عنوان کرد: ناوگان جدید راهور در ۱۰ استان هدف که ۵۶ درصد از تصادفات در آن‌ها رخ می‌دهد، بکارگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در طرح تابستانه پلیس از هواپیما، پهپاد و جایروپلن برای پایش لحظه به لحظه وضعیت راه‌ها استفاده خواهد شد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه گشت‌های محسوس و آشکار پلیس در حال انجام فعالیت خود هستند، گفت: گشت نامحسوس پلیس در کنار گشت‌های محسوس برای کنترل رانندگان حادثه ساز بکارگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق آمار، بیش از ۸۲ درصد از تصادفات به دلیل سرعت، سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: هدف ما این است که ۱۰ کیلومتر از سرعت وسایل نقلیه را در جاده‌ها کاهش دهیم و امیدواریم که بتوانیم با پدیده سبقت غیر مجاز مقابله کنیم. همچنین استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، جدی‌ترین عامل عدم توجه به جلو است.

سردار هادیانفر گفت: گشت‌های نامحسوس در محور‌های اصلی و پر خطر، شهرها، بزرگراه‌ها، محور‌های خلوت و جا‌هایی که بیشترین تصادفات رخ می‌دهد، حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی مسئول کاهش تلفات نیست، افزود: ۳۳ دستگاه در کاهش تلفات رانندگی نقش دارند و باید سهم خود را بپردازند.

این مقام انتظامی گفت: ۴۹ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع مربوط به وزارت بهداشت است و باید به آن رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد تلفات و تصادفات در مناطق حادثه خیز رخ می‌دهد، افزود: بخشی از تلفات جاده‌ای مربوط به خودرو‌های غیر استاندارد است که باید خودروسازان به آن توجه کنند. امروز خودروسازان «ارابه مرگ» تولید می‌کنند و «پراید» و «آر.دی» نباید در جاده‌ها تردد کنند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی عنوان کرد: در آینده نزدیک دو هزار دوربین و دوربین‌های جدید لیزرگان در سطح جاده‌ها نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها