پدر یک شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«مهدی» مفهوم نبرد را از عمویش آموخته بود

پدر شهید غلامی گفت: فرزندم با مفهوم نبرد و شهادت آشنایی داشت. چرا که برادرم در افغانستان به شهادت رسیده بود و مهدی از عموی خود الگوبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۳۵۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 10July 2019

از خادمی امام حسین (ع) تا سربازی حضرت زینب (س)گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: حرف از شهدای مظلوم که می‌شود، بسیاری از ذهن‌ها به سوی لشکر فاطمیون جلب می‌شود. دلیرمردان افغانستانی که در شجاعت و مظلومیت شهره شدند. پهلوانانی که مجال پرواز یافتند و برای دفاع از اعتقاداتشان داوطلب حضور در سوریه و عراق شدند. شهید مدافع حرم «مهدی غلامی» یکی از این شهداست. او ۱۴ دی ۱۳۷۴ در یزد متولد می‌شود. پسری خوش اخلاق، مومن و محب اهل‌بیت (ع). وی در اوج جوانی از دانشگاه و تمام تعلقات دنیوی چشم‌پوشی می‌کند و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه می‌شود. درنهایت مهدی در چهاردهمین روز از خرداد ۱۳۹۵ در سوریه به آرزوی خود می‌رسد.

«محمدعیسی غلامی» پدر شهید مدافع حرم «مهدی غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به بارزترین خصوصیات اخلاقی فرزند خود اظهار داشت: اخلاق خوب مهدی زبانزد همگان بود. هیچ‌گاه با رفتار خود کوچک‌ترین ناراحتی برای کسی به وجود نیاورد. او بسیار باهوش و همیشه در درس‌هایش موفق بود. فرزندم با این‌که دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر بود؛ اما به تمام تعلقات دنیوی پشت پا زد و برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) عازم سوریه شد.

وی افزود: مهدی ارادت بسیاری به اهل‌بیت (ع) و به خصوص حضرت اباالفضل (ع) داشت. او در مسجد حضرت عباس «کابل» نیز فعالیت می‌کرد. زمانی‌که در یزد زندگی می‌کردیم، خادم مسجد بود و در ماه محرم ساعات بسیاری از زمان خود را صرف نظافت مسجد، درست کردن چای و انجام کار‌های مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) می‌کرد و این کار را برای خود افتخار می دانست.

غلامی با یادآوری روز‌هایی که از تصمیم فرزند خود برای حضور در سوریه آگاه شد، بیان کرد: فرزندم با مفهوم نبرد و شهادت آشنایی داشت. چرا که برادرم در افغانستان به شهادت رسیده بود و مهدی از عموی خود الگوبرداری می‌کرد. مهدی پیش از اعزام به سوریه گفت، «برای مبارزه با ظلم به سوریه می‌روم.» سه مرتبه به سوریه اعزام شد که مرتبه اول و دوم مقصد سفر خود را از ما پنهان کرد؛ اما در سومین اعزام واقعیت را گفت. من نیز پاسخ دادم، «حالا که مسیر خود را انتخاب کردی و به آن علاقه داری، ما نیز راضی به رضایت پروردگار هستیم.»

پدر شهید ادامه داد: مهدی تک تیرانداز لشکر فاطمیون بود که در نهایت روز جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ همزمان با سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در سوریه به شهادت رسید.

غلامی در پایان توضیح داد: هرگاه با مشکلی رو به رو می‌شوم، به فرزند شهیدم توسل می‌کنم و زودتر از تصورم، گرفتاری ما حل می‌شود. یقین دارم شهدا زنده هستند و هرکسی که با اعتقاد به گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برود و با یک شهید صحبت کند، ان‌شاءالله اگر به صلاح او باشد، حاجت خود را می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار