سفر به روایت سرفه ها حکایت جانبازان شیمیایی

کتاب سفر به روایت سرفه ها نوشته حمید حسام یکی از آثار شاخص در زمینه دفاع مقدس است که به موضوع جانبازان شیمیایی می پردازد.
کد خبر: ۳۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 23September 2013

سفر به روایت سرفه ها حکایت جانبازان شیمیایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حمید حسام در خصوص کتاب سفر به روایت سرفه ها، اظهار داشت: موزه صلح هر ساله برنامه سفری را به هیروشیما و ناکازاکی تدارک می بیند که در آن جانبازان شیمیایی در کنار بازماندگان فاجعه هیروشیما در کنار هم قرار می گیرند و پیام نفی استفاده از سلاح های شمیایی را به گوش جهانیان می رسانند.
 

این نویسنده دفاع مقدس افزود: این کتاب در قالب سفرنامه است و در شش فصل به مشکلات مصدومان شیمیایی می پردازد.


حسام ادامه داد: هیروشیما با تمام ابعاد فاجعه آمیزش در سطح جهان شناخته شده است اما کمتر کسی در سطح دنیا اطلاع دارد که در ایام جنگ،19هزار و500 بمب شمیایی بر ایران فروریخت و آمار تلفات ما چیزی بیشتر از تلفات بمباران هیروشیماست.


وی به آمار مصدومان شیمایی اشاره و اضافه کرد: بسیاری از مصدومان شیمیایی مردمان غیر نظامی ساکن در سردشت و سرپل ذهاب هستند.


حسام تصریح کرد: در بخش هایی از این کتاب روایت گزارش گونه ای از ژاپن به تصویر در آمده است و سعی کردم به همراه مصدومان هیروشیما و ناکازاکی به یک همذات پنداری برسم.


وی افزود: گرچه جنگ ایران و عراق و مسئله هیروشیما و ناکازاکی دو موضوع جداگانه بوده است اما برخورد آمریکا و سیاست های آن ها در سازمان ملل متحد در مورد هر دو کشور یکی بود.


حسام گفت: ما در این سفر مشاهده کردیم که مقامات آمریکایی در سالگرد هیروشیما و ناکازاکی حاضر می شوند اما هرگز ابراز تاسف ندارند.


وی افزود: این کتاب در نهایت به این نقطه می رسد که ایرانیان صلح دوست هستند و آن چه برسرجانبازان ما آمد صرفا به خاطر دفاع آن ها از کشورشان بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسیح اله بابابگی
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
0
1
اجرکم عندالله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار