سفیر بحرین به بغداد برگشت

سفیر بحرین در بغداد بعد از تنش‌های اخیر بین عراق و این کشور به بغداد برگشت و مأموریت خود در پایتخت عراق را از سر گرفت.
کد خبر: ۳۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ - 12July 2019

سفیر بحرین به بغداد برگشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه الحدث عربستان سعودی جمعه (۲۱ تیر) گزارش داد که سفیر بحرین در بغداد، پایتخت عراق فعالیت‌های خود را از امروز از سر گرفته است.

این شبکه اعلام کرد که «صلاح المالکی» اخیرا به بغداد برگشته است و مأموریت خود در این شهر را آغاز کرده است.

طی دو ماه گذشته روابط بین عراق و بحرین در دو مقطع زمانی شاهد تنش دیپلماتیک بود که این تنش‌ها با اظهارات «خالد بن احمد»، وزیر امور خارجه بحرین علیه «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق آغاز شد.

وزیر خارجه بحرین هفتم اردیبهشت در واکنش به درخواست مقتدی الصدر مبنی بر توقف جنگ در سوریه، یمن و بحرین و برکناری حاکمان در این کشورها، او را «احمق سلطه‌جو» در عراق خوانده بود که این مسئله واکنش شدید جریان‌های سیاسی و وزارت خارجه عراق را در پی داشته است.

دومین تنش بین بغداد و منامه نیز مربوط به برگزاری نشست ضد فلسطینی به میزبانی بحرین اوایل خرداد بود که صد‌ها نفر از اهالی بغداد در واکنش به این نشست، در برابر سفارت بحرین در منطقه المنصور بغداد به تجمع و تحصن پرداختند و وارد ساختمان آن شدند.

معترضان خشمگین عراقی دست به آتش زدن پرچم‌های بحرین و آمریکا، دو کشوری که درصدد پیش‌برد معامله قرن و تسهیل عادی‌سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی هستند، زدند و خواهان اخراج سفیر بحرین از عراق شدند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار