واکاوی سخنان «نصرالله» درباره وحشت آمریکا/ وقتی دروغ «ترامپ» لو می‌رود

لو رفتن دروغ رئیس جمهور آمریکا درخصوص جنگ‌افروزی علیه ایران بعد از عملیات سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا به دست نیروهای ایرانی از زبان «سید حسن نصرالله»، پیام‌های مهمی در خود دارد.
کد خبر: ۳۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 14July 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مهر»، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در تازه‌ترین سخنان خود که در جریان گفت‌وگو با شبکه المنار مطرح کرد از دروغ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور توسط نیروهای ایرانی پرده برداشت.

صبح پنج‌شنبه ۳۰ خرداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

«بیل اوربان» سخنگوی تروریست‌های سنتکام نیز اخبار منتشرشده مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایرانی را به‌طور رسمی تأیید کرد، اما مدعی شد که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده و بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است.

واکاوی سخنان «نصرالله» درباره وحشت آمریکا/ وقتی دروغ «ترامپ» لو می‌رود

ترامپ بعد از این واقعه با انتشار یک پست توئیتری نوشت: آن‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین را حین پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. دیشب، آماده شلیک به سه نقطه برای تلافی بودیم که پرسیدم، چند نفر در این حمله کشته می‌شوند. یک ژنرال پاسخ داد، ۱۵۰ نفر. ۱۰ دقیقه قبل از حمله دستور دادم متوقف شود، چون متناسب با ساقط کردن یک هواپیمای بدون سرنشین نبود. عجله‌ای ندارم.

در همان زمان نیز این سخنان نامتعارف ترامپ بحث و جدل و حتی تمسخرهای زیادی را در محافل جهانی برانگیخت. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه اخیر خود با شبکه المنار با اشاره به عقب نشینی ترامپ از جنگ با ایران گفت: رئیس جمهوری آمریکا پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی تهدید کرد اما پس از آن گفت که حمله را به تاخیر انداخته است ولی این صحت ندارد.

واقعیت این است که ایران نامه‌ای از طریق یک کشور واسطه به آمریکا ارسال کرد و در آن تاکید کرد که اگر هرگونه هدف در ایران یا مربوط به ایران را بمباران کنید، این کشور نیز اهداف آمریکا در منطقه را هدف قرار خواهد داد و بعد از دریافت این نامه بود که ترامپ دستور توقف حمله را صادر کرده بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه ایران تنها از گامی استقبال می‌کند که عزت آن حفظ شود، افزود: شما هیچ ایرانی را پیدا نمی‌کنید که بگوید باید با آمریکا مذاکره کرد. البته که ایران مشکلی با تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به راه حل سیاسی ندارد اما منطق ایران می‌گوید که آمریکا پیش از هرگونه مذاکره ابتدا باید تحریم‌ها را بردارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ایران هرگز آغازگر جنگ با آمریکا نخواهد بود و بعید می‌داند آمریکا هم آغازگر باشد، چون جنگ با ایران برای آمریکایی‌ها هزینه زیادی خواهد داشت. از سوی دیگر در صورت وقوع جنگ امکان بحرانی شدن اوضاع منطقه وجود دارد، لذا دو طرف سعی دارند که تنش‌ها کاهش یابد تا به جنگ نکشد.

این سخنان دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص ترس و وحشت آمریکا از آغاز یک درگیری با ایران که ممکن است دامنه آن به اهداف و پایگاه های آمریکا در منطقه کشیده شود و عقب‌نشینی از وقوع این درگیری در کنار تلاش های دولت آمریکا برای مذاکره با حزب الله لبنان از یک نکته پرده بر می دارد و آن این است که دولت آمریکا و در رأس آن دونالد ترامپ اگر چه ظاهراً هیاهوی بسیار علیه محور مقاومت به ویژه ایران و حزب الله لبنان داشته و دست از تهدیدات خود بر نمی دارد اما در باطن خود از قدرت نظامی ایران و حزب الله باخبر بوده و تنها به مطرح کردن تهدیدات لفظی اکتفا میکند.

نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران است. نتانیاهو اخیراً مدعی شده که با هواپیماهای نظامی پیشرفته ای هم چون اف ۳۵ می تواند برخی مراکز هسته ای ایران را هدف قرار دهد! مقامات رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته بارها به صورت غیر مستقیم تلاش کرده اند این مطلب را القاء کنند که بدون حمایت آمریکا نیز می توانند حملاتی را علیه ایران انجام دهند و خیال ایران نباید از بابت رژیم صهیونیستی و احتمال حملات آن راحت باشد.

واکاوی سخنان «نصرالله» درباره وحشت آمریکا/ وقتی دروغ «ترامپ» لو می‌رود

این در حالیست که سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی که توسط نیروهای هوشیار ایرانی صورت گرفت تمام خواب و خیال های مقامات صهیونیست را نقش بر آب کرد. این عملیات نیروهای ایرانی یک پیام بسیار مهم برای آمریکا داشت و آن اینکه اگر یک پهپاد پیشرفته آمریکایی توان نزدیک شدن به مرزهای ایران را نداشته و فوراً توسط رادارهای ایران شناسایی شده و متعاقباً ساقط میشود دیگر تکلیف پرنده های متجاوز رژیم صهیونیستی مشخص است. در واقع ایران پیشرفته ترین پهپاد رادار گریز را با سامانه بومی خود ردگیری و متلاشی کرده و مقایسه این عملیات در برابر عملیاتی که نیروهای ایرانی باید در برابر هواپیماهای اسرائیلی انجام دهند شبیه یک شوخی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان موشکی و تهاجمی مقاومت گفت که اگر این نیروها بخواهند می تواند اسرائیل را به عصر حجر بازگردانند. این سخنان سید حسن نصرالله در سالگرد پیروزی نیروهای مقاومت در سال ۲۰۰۶ در برابر دشمن صهیونیستی این پیام را در خود دارد که محور مقاومت طی این سالها با تقویت توان رزمی و نظامی خود در کنار بومی سازی پیشرفته ترین تکنولوژی های جنگی نه تنها در میدان نبرد با آمریکا و رژیم صهیونیستی حرفی برای گفتن دارند بلکه فراتر از آن، ابتکار عمل را در میدان به دست گرفته و با اقدامات بازدارنده فکر هر گونه تجاوزی را از ذهن آنها پاک می‌کنند.

در نهایت باید گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی از توان و قدرت نظامی و سیاسی ایران و محور مقاومت در منطقه خبر دارند و تلاش می کنند تا با غوغاسالاری و لفاظی های تهدید آمیز خود رعب و وحشت ایجاد کنند اما در واقع کاملاً از تبعات ایجاد درگیری هر چند در مقیاس کوچک با ایران آگاهی داشته و کاملاً از آن حذر می کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار