فرماندار مشهد:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی جاذبه گردشگری معنوی خواهد داشت

«سیدمحمدرضا هاشمی» گفت: با توجه به میزبانی شهر مشهد از خیل کثیری از زائرین داخلی و خارجی حضرت رضا (ع)، موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی می­‌تواند بعد از بارگاه منور رضوی محور بازدید این زائرین قرار بگیرد و به عنوان گردشگری مذهبی و معنوی محسوب شود.
کد خبر: ۳۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ - 15July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با «سیدمحمدرضا هاشمی» فرماندار مشهد دیدار و گفت­‌‌وگو کرد.

هاشمی در این دیدار اظهار داشت: موفقیت­‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه­‌های مختلف به برکت دفاع مقدس حاصل شده است. امروز اگر مسئولان، تفکر جهادی که در دفاع مقدس حاکم بود را در همه اجزا عملیاتی کنند شاهد توفیقات بیشتر نظام خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهیمت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ایثار و از خودگذشتگی ملت کشورمان در دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود. موزه دفاع مقدس به عنوان بهترین بستر، علاوه بر نمایش ابعاد معنوی این حماسه عظیم، قطره­‌ای از اقیانوس عظیم حضور ملت ایران اسلامی در این دفاع را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

این مسئول با اشاره به وجود گردشگری سلامت و گردشگری ادبی، تأکید کرد: با توجه به میزبانی شهر مشهد از خیل کثیری از زائرین داخلی و خارجی حضرت رضا (ع)، موزه دفاع مقدس استان می­‌تواند بعد از بارگاه منور رضوی محور بازدید این زائرین قرار بگیرد و به عنوان گردشگری مذهبی و معنوی محسوب شود.   

فرماندار مشهد در پایان مسئولیت­‌هایی که در اختیار مدیران و کارگزاران نظام قرار دارد را مرهون خون شهدا دانست و گفت: فعالیت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد به عنوان باقیات الصالحات است و فرمانداری مشهد در انجام اینگونه اقدامات از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.        

یوسفعلی­‌زاده در این دیدار، اولویت­‌های کاری اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس را برشمرد و در ادامه گزارشی از روند پیشرفت عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ارائه کرد.

وی ابراز داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کار گسترده‌­ای است که حمایت و پشتیبانی دستگاه‌­های استانی را می­‌طلبد. اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان این مأموریت مهم را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کار در مرکز استان در اختیار مدیریت شهری است که امیدواریم با ورود فرمانداری مشهد به موضوع احداث مرکز فرهنگی استان در عملیات عمرانی این مرکز تسریع شود.

این مسئول سپس در خصوص راه­‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها به عنوان یکی از اقدامات مهم در دوره جدید مدیریتی مطالبی را بیان کرد و ابراز داشت: دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس شهرستان مشهد به دلیل ویژه بودن و همچنین تعدد نواحی دستگاه­‌های اجرایی هنوز راه‌­اندازی نشده که امید است با حمایت‌های فرمانداری مشهد این مهم محقق شود.

یوسفعلی­‌زاده افزود: نبود دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان مشهد یک عدم تحرکی را در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح شهر بوجود آورده که تأسیس این دفتر برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

این مسئول در پایان تشکیل دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مشهد را برای برگزاری جلسات این ستاد به منظور هر چه با شکوه برگزار کردن ویژه برنامه­‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری ضروری دانست.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار