سردار زاهدیان:

مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیازمند همکاری جامعه بین‌المللی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان جرمی سازمان‌یافته نیازمند اتخاذ تدابیر مشترک و همکاری‌های گسترده در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
کد خبر: ۳۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 15July 2019

70 درصد از کشفیات مواد مخدر توسط پلیس صورت می‌گیرد/ افزایش مواد مخدر صنعتیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست کارگروه منطقه‌ای جلوگیری از پیش‌ساز‌های مواد مخدر صنعتی با اشاره به اینکه پدیده مواد مخدر در شرایط فعلی جهان یکی از بزرگترین معضلات است، اظهار داشت: مقابله با این پدیده پیچیده مستلزم عزم جهانی و مشارکت همه کشور‌های جهان با حمایت سازمان‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تولید مخدر‌های نوظهور به توجه به گستردگی شرایط را برای مقابله سخت کرده است؛ تولید مواد مخدر صنعتی تابع زمان و مکان خاصی نبوده و سود سرشار آن باعث شده است تا گرایش به تولید آن افزایش یابد و مصرف مواد مخدر رو به افزایش برود.

سردار زاهدیان گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان جرمی سازمان‌یافته نیازمند اتخاذ تدابیر مشترک و همکاری‌های گسترده در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی است. مبارزه جدی، پایدار و مستمر با معضل مواد مخدر در ابعاد نرم‌افزای و سخت‌افزاری در سطح جهانی مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت مادی و معنوی است.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ناعادلانه توانسته است اقدامات و توفیقات قابل توجه و مسئولانه‌ای انجام دهد؛ نتایج اقدامات جمهوری اسلامی ایران شامل تمامی کشور‌ها به خصوص تحمیل‌کنندگان سیاست‌های ظالمانه تحریم علیه ایران شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر بیش از 70 درصد از محموله‌های مواد مخدر را کشف کرده است.

وی گفت: طی سال‌های اخیر جهان با چالش کنترل مواد شیمیایی که برای تولید مواد مخدر صنعتی به عنوان پیش‌ساز معرفی می‌شوند مواجه بوده است. با توجه به راه‌اندازی سیستم اطلاع رسانی به هیئت ویژه سازمان ملل، قاچاقچیان مواد مخدر طی سال‎های اخیر با توجه به وضعیت منطقه با انتقال غیر قانومی مواد پیش‌ساز شیمیایی از کشور‌های صنعتی به دنبال تولید و فروش مواد مخدر صنعتی هستند.

سردار زاهدیان ادامه داد: قاچاقچیان در این راه به دنبال کسب منابع، روش‌‏ها و ایجاد فرصت‎های نو برای فرار از مقامات اجرایی، قوانین و مقررات جاری کشور‌ها هستند. این در حالی است که توسعه اقدامات ایران در بحث کنترل پیش‌ساز‌ها بسیار مؤثر بوده و باعث شده قاچاقچیان با خطرپذیری بالاتری دست به این کار بزنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار