سردار رضایی:

اهتمام مرزبانی ناجا برای رونق بازارچه‌های مرزی/ مشکلات مناطق مرزی را در سطح استانی و ملی پیگیری می‌کنیم

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر لزوم تلاش و حمایت‌های مرزبانی برای رونق بازارچه‌های مرزی گفت: رونق این بازارچه‌ها به رفاه و معیشت مرزنشینان کمک کرده است که این امر قطعاً در تقویت امنیت مناطق مرزی نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۳۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ - 17July 2019

لزوم اهتمام مرزبانی ناجا برای رونق بازارچه‌های مرزی/ مسائل و مشکلات مناطق مرزی را در سطح استانی و ملی پیگیری می‌کنیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در نشست صمیمی با ریش‌سفیدان، متنفذان و مرزنشینان بخش «داشلی‌برون» گنبدکاووس، اظهارداشت: روابط و همکاری‌های دو کشور ایران و ترکمنستان در سطح خوبی قرار دارد و هیچ مشکل امنیتی و مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به هزار و 200 کیلومتر مرز خشکی مشترک میان ایران و ترکمنستان، به تلاش مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای رونق بازارچه‌های مرزی دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد؛ زیرا رونق این بازارچه‌ها به رفاه و معیشت مرزنشینان کمک کرده که این امر قطعاً در تقویت امنیت مناطق مرزی نقش بسزایی دارد.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با تجلیل از مهمان‌نوازی و محبت مردم مرزنشین استان گلستان نسبت به مرزبانان و همراهی و تعامل آنان در تامین امینت مناطق مرزی، افزود: مردم این دیار از مرد و زن و کوچک و بزرگ، مهربان و مهمان‌نواز هستند و این محبت آنان به نیرو‌های مرزبانی در واقع تکریم انقلاب و آرمان‌های آن است.

سردار رضایی با بیان اینکه وجود چنین مرزنشینانی مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مرزبانی نیز متقابلاً خدمت به مرزنشینان و تلاش برای افزایش رفاه و آرامش آنان را وظیفه خود دانسته و مسائل و مشکلات مردم این مناطق را در سطح استانی و ملی پیگیری می‌کند.

وی گفت: مرزبان و مرزنشین در کنار هم از مرز‌های سیاسی و جغرافیایی این سرزمین در برابر دشمنان صیانت می‌کنند.

سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت تلاش بزرگان دینی، خون شهیدان، هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم متدین، ولایتمدار و همیشه در صحنه، دارای عزت و اقتدار در منطقه و جهان شده که همه بایستی قدردان این عزت باشیم.

وی مرزنشینان را پاسداران عزت جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز و در قالب بیانیه رهبری درخصوص گام دوم انقلاب اسلامی، باید تلاش کنیم تا نسل جوان را با ارزش‎ها، آرمان‌ها و عزت‌های کشورمان در برابر توطئه‌های دشمنان آشنا کنیم که در این بین نقش علما و معتمدین، سنگین است.

این مقام عالی مرزبانی ناجا اضافه کرد: امروز دشمن از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال آسیب زدن به اعتقادات دینی مردم بالاخص نسل جوان است که بایستی مراقب باشیم تا نسل جوان ما آسیب نبیند.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط بخشدار «داشلی برون»، امام جمعه شهر «اینچه برون» و برخی معتمدان و بازاریان این بخش مرزی خبر داد و گفت: رونق بازارچه مرزی، اختصاص حق‌آبه رودخانه اترک، ترمیم کناره‌های آسیب‌دیده این رودخانه در جریان سیل روز‌های آغازین امسال و مسائل زیست‌محیطی ازجمله پدیده ریزگرد‌ها را از طریق مسئولان استانی پیگیری می‌کنم.

سردار رضایی گفت: مرزبانی از ایجاد و رونق بازارچه‌های مرزی میان ایران و ترکمنستان در شهر‌های مرزی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و گلستان به ویژه بازارچه اینچه‌برون گنبدکاووس استقبال و از آن حمایت می‌کند.

 قبل از شروع نشست صمیمی با مرزنشینان، فرمانده مرزبانی ناجا و هیئت همراه از برخی پاسگاه‌های مرزی گلستان بازدید کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار