یادواره شهدای تفحص/ 3

سردار باقر زاده: شناسایی پیکر 45 هزار شهید گمنام تا به امروز/ ساخت دستگاه جسد یاب برای اولین بار در جهان

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از اولین روز شروع کار تفحص تا به امروز 45 هزار شهید گمنام شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ - 03December 2014

سردار باقر زاده: شناسایی پیکر 45 هزار شهید گمنام تا به امروز/ ساخت دستگاه جسد یاب برای اولین بار در جهان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پنجمین یادواره شهدای تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) خاطر نشان کرد: کار گروه تفحص در جزیره مجنون، فاو، کردستان عراق، عماره و کرکوک عراق در حال انجام است که طی دیروز و امروز 7 شهید در جزیره مجنون شناسایی شدند.

وی  گفت: گروه تفحص اززمان جنگ فعالیت خود را شروع کرد و در این راستا 400 شهید تقدیم کرده است.

سردار باقر زاده در ادامه خاطر نشان کرد: جنس کار شهدا جنس ماموریت انبیاست . شهید پازوکی و شهید محمود وند با اینکه زخم هایی از جنگ بر تن داشتند باز هم وارد صحنه نبرد شدند تا دل خانواده هایی که سالها انتظار می کشیدند را شاد کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کلی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تا به امروز طبق استفتاء مقام معظم رهبری بعد از اینکه شهید شناسایی نمی شود به خاک سپرده می شود گفت: تا به امروز 1300 نقطه از کشور شهید تشییع و به خاک سپرده شده و 1300 نقطه اعلام آمادگی کرده اند که از این 1300 نقطه 180 دانشگاه 7 سال منتظر این هستند که تشییع پیکر شهدا داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ساخت دستگاه جسد یاب گفت: این دستگاه برای اولین بار در دنیا در کشور ما ساخته شده است و طی تست هایی که انجام شده توانسته به خوبی عمل کند که امیدواریم بتوانیم از آن برای 6200 شهیدی که هنوز شناسایی نشده اند استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار