الحاق پهپاد تهاجمی «مهاجر ۶» به ناوگان پهپادی نزاجا

با هدف تقویت یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش، سه فروند پهپاد تهاجمی بدون سرنشین مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد.
کد خبر: ۳۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 17July 2019

الحاق پهپاد تهاجمی «مهاجر ۶» به ناوگان پهپادی نزاجابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو اظهار داشت: سه فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده‌ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی و همچنین با تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، با همکاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) این نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، پرنده‌های بدون سرنشین و تمام ایرانی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق شد.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نزاجا با بیان اینکه انهدام هدف‌های از پیش تعیین ازجمله ماموریت‌های پهپاد مهاجر ۶ است، افزود: قدرت و دقت بالا و همچنین شناسایی و مراقبت همزمان از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش از دیگر قابلیت‌های این دستاورد بومی است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپاد‌ها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: با الحاق و توانمندسازی این نوع پرنده‌ها، هرگونه تهدیدی در مرز‌های جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها، قبل از شکل‌گیری، شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.

وی ویژگی‌های پهپاد مهاجر ۶ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکارگیری پرنده‌های مشابه، قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در موقعیت جغرافیایی گوناگون ازجمله ویژگی‌های این پرنده است.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) افزود: از دیگر خصوصیت‌های این پرنده‌ها بهره برداری از دوربین‌های با دقت بالا دید در شب است که می‌تواند در عملیات‌های شبانه بصورت کاملا موفق عمل کند.

این مقام ارشد نظامی گفت: پرنده‌های مهاجر ۶ دارای سامانه فوتوگرامتری سه بعدی در زمین‌های ذوعارضه و غیر قابل عبور نیز هستند.

وی همچنین عنوان کرد: آزمایش‌های مختلف ازجمله پرواز روزانه و شبانه، ثبت تهاجمی، برخورداری از مداومت پرواز در مناطق مرزی انجام شد که نتایج حاصله مورد ارزیابی کارشناسان نیروی زمینی قرار گرفت و پهپاد‌های مورد نظر به نیروی زمینی ارتش تحویل شد.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی زمینی ارتش گفت: تست و ارزیابی عملیات پهپاد‌های مهاجر نماد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که با وجود تحریم‌ها و تهدید‌های ظالمانه به شکل مطلوبی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت در الحاق و آزمایش این دستاورد ملی پیام‌آور صلح و امنیت برای دوستان و سرشکستگی و ذلت برای دشمنان اسلام عزیز است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار