روزنامه مصری: ترکیه عملیات نظامی را در «منبج» سوریه آغاز می‌کند

یک روزنامه مصری به نقل از «منابع آگاه» نوشت ترکیه به عناصر تحت امر خود در سوریه دستور داده که برای آغاز عملیات نظامی احتمالی در منبج آماده باشند.
کد خبر: ۳۵۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 18July 2019

روزنامه مصری: ترکیه عملیات نظامی را در «منبج» سوریه آغاز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ترکیه این روز‌ها در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به مرز‌های مشترک خود با سوریه است.

به نوشته روزنامه مصری «عربی 21»، منابع آگاه اعلام کردند که ترکیه از تروریست‌های حاضر در گروه موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) سوریه خواسته است که آمادگی نظامی خود را افزایش دهند؛ گروهی که معارضان تروریست سوری در مناطق تحت تسلط «سپر فرات» و «شاخه زیتون» آن را تشکیل دادند.

شاخه زیتون و سپر فرات نام عملیات‌های برون‌مرزی ترکیه در شمال سوریه است. سپر فرات از آگوست 2016 تا مارس 2017 ادامه داشت. عناصر تحت امر ترکیه، در عملیات شاخه زیتون بر منطقه «عفرین» واقع در شمال استان حلب مسلط شدند. ترکیه این دو عملیات را با همکاری عناصر مسلح و تروریستی موسوم به گروهک «ارتش آزاد سوریه» انجام داد.

عربی-21 به نقل از یک منبع نظامی معارض دولت سوریه گزارش داد که ترکیه به عناصر حاضر در ارتش ملی گفته است که برای آغاز یک عملیات نظامی احتمالی در «منبج» واقع در شمال شرق استان حلب آماده باشند. این منبع تصریح کرد که این درخواست ترکیه در جریان نشست نظامی مطرح شد که اوایل هفته جاری در این کشور برگزار شد. سرکرده‌های ارتش ملی با افسران بلندپایه ترکیه در این نشست، حضور داشتند.

به گفته این منبع، طرف ترکیه‌ای به سرکرده‌های گروه‌های معارض گفته است که لیستی را از عناصر گروه‌های معارضی آماده کنند که در این عملیات حضور خواهند داشت.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: گروه‌های معارض نیز «لیست‌ها را آماده کرده و از کسانی که قرار است در عملیات شرکت کنند، خواسته است برای حرکت به سمت منبج آماده باشند».

اظهارات این منبع در حالی مطرح می‌شود که تحرکات نظامی ترکیه در طول نوار مرزی خود با سوریه افزایش یافته و تجهیزات نظامی به یگان‌های نظامی مستقر در مرز‌های سوریه ارسال شده است؛ مناطقی که در مقابل مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد واقع شده است.

منابع محلی نیز به عربی-21 گفتند که ارتش ترکیه، نیرو‌های ویژه شناسایی به مناطق نزدیک به شهر «تل ابیض» واقع در استان رقه اعزام کرده است.

این منابع اعلام کردند که نیرو‌های ترکیه‌ای بخشی از دیواری را که در موازات تل ابیض در مرز‌های سوریه و ترکیه قرار دارد، تخریب کردند؛ اقدامی که تحلیلگران آن را نشانه‌ای برای نزدیکی عملیات نظامی می‌دانند که آنکارا برای اجرای آن علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» قصد دارد، اجرایی کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها