سفارشاتی به «همسر» در کلام شهدای لرستان

شهدا در هنگام نوشتن وصیتنامه های خود از یاد همسران فداکارشان غافل نبودند و سفارشات ارزشمندی را برای آنان به یادگار گذاشتند که برای هر بانوی مومن و متعهد عبرت‌آموز است.
کد خبر: ۳۵۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 18July 2019

سفارشاتی به «همسر» در کلام شهدای لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، زنان به‌عنوان نیمی از جامعه همواره در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس اگر درایت، صبر و بردباری زنان پاکدامن و عفیف ایران اسلامی نبود، این موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد و این آرامش و امنیتی که امروزه در گوشه گوشه این مرز پر افتخار بر زندگی ما سایه افکنده، خواب و خیالی بیش نبود.

شهدا در هنگام نوشتن وصیت‌نامه‌های خود از از یاد همسران فداکارشان غافل نبوده اند و سفارشات ارزشمندی را برای آنان به یادگار گذاشته اند که برای هر بانوی مومن و متعهد عبرت آموز است. در این راستا برخی از وصیت‌نامه‌های شهدای لرستان را ورق زدیم و سفارشاتی را که به همسران‌شان داشتند گلچین کرده و در ذیل آوردیم.  

شهید علی مردان آزاد بخت

همسر عزیزمᴉ از تو می‌خواهم که مقاوم و استوار در برابر مشکلات ایستادگی کنی و ناراحتی به خود راه ندهی چون که من راضی به رضای خدا هستم و تو نیز اگر مرا می خواهی، راضی به رضای خدا باش و هر موقع مورد فشار قرار گرفتی به خدا پناه ببر و بسیار ذکر کن و ذکر فاطمه(س) را زیاد کن. نماز بخوان و در برابر گرفتاری‌ها به خدا پناه ببر و صبور باش. نماز بیشتر بخوان و هر چه بیشتر سعی کن قرائت نمازت صحیح باشد.

شهید علی آژ

همسرمᴉ مثل کوه استوار باش و همچون زینب(س) مقاوم و امیدوارم که از این امتحان الهی سربلند بیرون آیی. همسرمᴉ بچه‌ها را خوب تربیت کن و به آنان بگو که حجاب خود را حفظ کنند. اگر از دست من ناراحتی دیده ای حلال کنید. من واقعاً از دست شما راضی هستم. امام را دعا کنید. امام را تنها نگذارید.

شهید جواد پرتو

همسر مهربانمᴉ این راهی بود که من می‌بایست می‌رفتم و از برای دین خدمت می‌کردم و پسرم بعد از من راه من را ادامه دهد و امام عزیز را تنها نگذارند و ما هر چه داریم از امام داریم.

شهید حسینعلی پیش داد

و همسرعزیزمᴉ می دانم از موقعی که با تو ازدواج کرده ام، اکثر اوقات پیش تو نبودم و چیزی که تو می‌خواستی وظیفه ام بود که برایت فراهم کنم نتوانستم فراهم کنم. همسرعزیزم خیلی خیلی باید مرا ببخشید. چه کنم که اسلام در خطر بود و باید بیشتر اوقات را برای اسلام و قرآن می‌گذاشتم و به ندای «هل من ناصر» حسین زمان، خمینی بت شکن لبیک می‌گفتم. همسر عزیزم، خداوند به شما ان شاءالله صبر عنایت بفرماید و شما را ازمقربان خاص درگاهش قرار بدهد و در پاکدامنی، گذشت و اخلاق نیکو برای دیگران الگو باشید و رهرو حضرت فاطمه(س) و دختر گرانبهایش زینب(س) باشید.

شهید علی محمد دارایی فتح آبادی

و اما با همسر گرامیمᴉ همسر عزیزم امیدوارم بعد از من آنچنان حجاب خود را حفظ نمایید که در شأن یک خانواده شهید قرار گیرد و فرزندانم را طوری تربیت نمایید که همگی در خط امام و کاملاً انقلابی باشند زیرا فرزند خوب یک نعمت است.

شهید رحیم قربانی

همسرمᴉ اولاً سلام عرض می کنم در ثانی حلالیت می‌طلبم. همسرم در در رنج‌ها، زینب وار صابر باشید و اگر از من بدی سر زد عفو بفرمایید.

شهید جانعلی ذهابی

و اما ای همسرمᴉ از شما می‌خواهم که اگر از دست بنده ناراحتی یا نگرانی دارید مرا حلال کنید و از شما می‌خواهم که مثل همسران شهدا حجاب خود را رعایت کنید و از مواظبت بچه هایم سرپیچی نکنید و از شما می‌خواهم که برای من زیاد ناراحت نباشید چون که بازگشت همه به سوی خداست و از شما میخواهم که از تمام دوستان و فامیل‌هایم برای من حلالیت بطلبید.

شهید سید صالح امیری

همسرمᴉ قسمت اینچنین بود اما تو هم یک زینب زمانی که بتوانی صبر کنی. فرزندم اگر به دنیا آمد پدر ندارد، خدا دارد، آفریننده دارد. او خودش فرزندم را نگهدار است. ولی تو یادگاری مرا پرورش ده تا بتواند در هر لباس چه پسر باشد و چه دختر به اسلام و مسلمین خدمت کند که تو خود در نزد خدا مکان و منزلتی عظیم داری.

شهید حبیب الله شفیعی

سلام بر تو ای همسر مهربانمᴉ امیدوارم که تو هم مرا حلال کنی و اگر از این بنده ناچیز بدی دیده اید، در این چند سال که باهم زندگی کردیم امیدوارم که حلالم کنی وامیدوارم که با شهید شدن من در راه اسلام و خدا ناراحت نباشی و بدان اگر در این دنیا شما سختی  اسلام عزیز خواسته است. امیدوارم که بعد از من زندگی فاطمه گونه داشته باشی و امیدوارم خداوند به شما صبر دهد.

شهید پیری بگ قاسمی تیز آبی

همسرمᴉ تربیت فرزندان من به عهده شما است و اگر فرزندان من را ناراحت کردید من هم ناراحت خواهم شد. و برای تکلیف شما بنیاد شهید تصمیم می گیرد. در ضمن احترام بنیاد شهید را داشته باشید زیرا ارگان مقدسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها