عصر امروز صورت گرفت؛

وداع با پیکر شهید ادبیان در معراج‌ الشهدا + فیلم

مراسم وداع با پیکر شهید «حسین ادبیان» امروز (شنبه) در معراج‌الشهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 20July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم وداع با پیکر شهید حسین ادبیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور سردار محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش و خانواده این شهید بزرگوار در معراج الشهدای تهران برگزار شد.

مراسم استقبال از شهید حسین ادبیان فردا (یکشنبه) ساعت 19 در پادگان لشکرک با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار روز دوشنبه نیز جهت تشییع و خاکسپاری به زادگاهش (استان کرمانشاه) منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش، حسین ادبیان 20 مرداد 1330 در کرمانشاه متولد شد. وی پس از گذراندن دوران تحصیل و اخذ دیپلم عازم خدمت سربازی شد و بعد از 6 ماه به دانشکده افسری که قبلا امتحان داده بود، رفت و طی سه سال دانشکده را به پایان رساند.

در دوران انقلاب نیز حضور فعالانه‌ای در تظاهرات و مراسم انقلابی داشت، عکس و اعلامیه‌های امام(ره) را بین مردم و دانش‌آموزان پخش می‌کرد؛ ایشان با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و از همان ابتدای جنگ و مسئله کردستان، کل زندگی خود را وقف جنگ و جبهه کرد.

شهید ادبیان با درجه سرهنگ دومی در لشکر 81 زرهی ارتش و در تیپ دوم، فرماندهی گردان 166 را به عهده داشت. وی در زمان حمله دمکرات‌ها به پادگان پاوه همراه با پاسداران و شهید چمران در دفع ضد انقلاب نقش مهمی داشت که سرانجام در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه 1360 در منطقه سرپل‌ذهاب و در محل «بازی دراز» بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و مفقود‌الجسد شد. پیکر وی پس از 38 سال کشف و از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها