مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

سبک زندگی شهدا باید استمرار داشته باشد

احمد گروهی با بیان اینکه خانواده شهدا صاحبان اصلی نظام هستند، گفت: همسران شهدا برای این نظام و تداوم انقلاب سختی کشیدند بنابراین سبک زندگی شهدا باید استمرار داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ - 20July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «احمد گروهی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در همایش همسران شهدای کرمان در جوار کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر سیدالشهدا (ع) با بیان این‌که رسالت ما ترویج روحیه ایثارگری در جامعه است، اظهار داشت: بر ما واجب است که از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و شهدا دفاع کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خانواده شهدا را صاحبان اصلی نظام برشمرد و خاطر نشان کرد: شما برای این نظام و تداوم انقلاب زجر و سختی کشیدید، عزیزان خود را فدا کردید و یادگاران و فرزندان شهدا را بزرگ کردید.

وی افزود: سبک زندگی شهدا باید استمرار داشته باشد و یکی از سیاست‌های بنیاد شهید نیز در همین راستا حفظ ارزش‌های نظام تعریف شده است.

گروهی با تاکید بر این نکته که رزمندگان برای اهدای جان خود در راه خدا از هم سبقت می‌گرفتند، گفت: نشر و ترویج فرهنگ ایثارگری، عطر شهادت را در جامعه می‌پراکند.

سردار «عبدالحسین رحیمی» جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: مکان اجرای این پروژه با وجود این ‌که چندین زمین در سطح شهر در نظر گرفته شد، در نهایت به مکان کنونی که روزگاری معراج شهدای کرمان بوده، رسید و این را از الطاف خداوند متعال می دانیم.

رحیمی با بیان اینکه این خدمت‌گذاری شایسته در کرمان را باید عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) دانست افزود: از ابتدای کار تاکنون کشورهای متعددی و در داخل ایران نیز استان‌های دیگر خواهان اجرای این پروژه بودند، اما با لطف اهل بیت (ع) کار به کرمانی ها سپرده شد.

وی با تاکید بر سابقه طولانی مردم کرمان در خدمت رسانی به عتبات عالیات تصریح کرد: در زمان حکومت دیلمیان که از حکام شیعی بودند، تعدادی از معماران و متخصصان کرمانی جهت بازسازی گنبد و درب های حرم امام حسین (ع) به کربلا اعزام شدند و مردم نجیب کرمان صدها سال است که داعیه دار بازسازی عتبات عالیات بوده اند.

رحیمی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما آرزوی داشتن مهر کربلا را داشتند و این در حالی است که اکنون ما به نزدیکترین مکان یعنی تربت مطهر قبر نورانی امام حسین (ع) دسترسی داریم و این از عنایات امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاصله یک و ۷۰ متری ستون‌های اطراف ضریح مطهر حداقل به چهار متر افزایش یافته است افزود: به لطف الهی هر چهار ستون اطراف ضریح لاغرسازی و مقاوم سازی شدند و در آینده ای نزدیک گنید جدید امام حسین (ع) نیز نصب خواهد شد و قطعا برای جهان تشیع، بهترین یادگاری از طرف مردم کرمان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها