نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ غنی دفاع مقدس باید به مردم دنیا معرفی شود

«حسینعلی شهریاری» گفت: فرهنگ غنی و زیبای دفاع مقدس که دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها بوده باید با هدف معرفی به مردم دنیا حفظ شود و دولت‌ها باید برای تحقق این هدف بیشتر توجه و سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر: ۳۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 27July 2019

فرهنگ غنی دفاع مقدس باید با هدف معرفی به مردم دنیا حفظ شود«حسینعلی شهریاری» نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: موزه‌های دفاع مقدس به عنوان یک نیاز مهم جامعه باید در سیستان و بلوچستان و کشور تقویت شود تا بتوانیم ظرفیت‌های جنگ هشت ساله تحمیلی و دفاع از ارزش‌ها را معرفی کنیم.

وی گفت: فرهنگ غنی و زیبای دفاع مقدس که دفاع از ارزش‌ها و آرمانها بوده باید با هدف معرفی به مردم دنیا حفظ شود و دولت‌ها باید برای تحقق این هدف بیشتر توجه و سرمایه گذاری کنند.

این مسئول اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از سالهای دور تاکنون به دلیل بافت و تنوع قومی و مذهبی همواره مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان بوده و مردم این استان صدمه و آسیب‌های فراوانی را از این حیث دیده‌اند اما با هوشیاری و بیداری و بصیرت مردم، بسیاری از توطئه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شده و دشمنان از رسیدن به اهداف شوم شان ناکام مانده‌اند.

شهریاری ادامه داد: دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در استان که کانون وحدت و همگرایی و همبستگی ملی و انسجام و یکپارچگی بوده، از اهداف شوم دشمنان به شمار می‌رود که لازم است زیبایی های زندگی مسالمت آمیز مردم بلوچ و سیستانی به مردم دنیا معرفی بشود و شاخص‌های زندگی و خدمات مردم بلوچ در کشورمان الگویی برجسته و نمونه بوده که سایر اقوام در دیگر کشورها می‌توانند از این شاخص‌ها بهره‌برداری کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی کاروان راهیان نور جنوب شرق اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان شاهد شهادت بیش 6 هزار شهید مهاجر و انصار بوده‌اند و از همین آمار شهدا بالای سه هزار شهید بومی در دوران دفاع مقدس را تقدیم راه اسلام و انقلاب کرده‌اند، لازم است کاروان‌های راهیان‌نور جنوب شرق برای حضور مردم سایر مناطق کشور به سیستان و بلوچستان پیش بینی و المان‌ها و یادمان‌های شهدا مانند یادمان شهدای تاسوکی و 27 شهید سپاه و غیره در محل شهادت عزیزان هم وطن و هم استانی‌ها ایجاد بشود تا یاد و نام شهیدان حفظ شود.

شهریاری اظهار داشت: مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان از همان صدر اسلام تاکنون حافظ ارزشها و وفادار به اسلام و میهن بوده‌اند که جا دارد دولت‌ها به فکر این مردم نیازمند به خدمت باشند.

وی گفت: در حوزه‌های آب و برق رسانی و توسعه زیرساخت ها و تقویت گردشگری و بندر چابهار و غیره کارهای خوبی شده، اما کافی نیست و استان سیستان و بلوچستان باید بیش از این مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها