مدیرکل بنیاد شهید قزوین خبر داد؛

ساخت المان برای 184 شهید مفقودالاثر

غلامرضا حقایق‌پور گفت: ساخت المان 184 شهید مفقودالاثر استان قزوین از فاخرترین و مهمترین پروژه‌های ارزشی خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ - 21July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، جلسه پیگیری ساخت المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، مهدیه سادات قافله‌باشی و سیده منیره قوامی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

در این جلسه، حقایق‌پور با اشاره به جایگاه رفیع شهدای مفقودالاثر اظهار داشت: والدین شهدای مفقودالاثر مظلوم‌ترین قشر هستند و داشتن مزاری برای فرزندان‌شان، تنها انتظار آن‌هاست که در این راستا می‌طلبد مسوولان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در روستاها، سنگ مزاری برای شهید مفقودالاثر در گلزار شهدا لحاظ شده و والدین به مزار فرزندانشان می‌روند، ولی انجام چنین کاری در گلزار شهدای قزوین با توجه به فضای محدودی که دارد، امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: المان شهدای مفقودالاثر می‌تواند بهترین مکان برای والدین شهدا جهت زیارت فرزندانشان باشد و همین موجب دلگرمی آنها خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه مسوولان بنیاد نظرات والدین شهدا را در ساخت المان شهدای مفقودالاثر احصا کرده است، گفت: عملیات ساخت این المان را می‌توان با مشارکت مسوولان استانی و شهری در گلزار شهدا به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه استان قزوین یکصد و 84 شهید مفقودالاثر دارد، افزود: برای ساخت المان این شهدا، مسابقه طراحی برگزار شده و از سراسر کشور 100 اثر ارسال گردیده که از بین آنها سه طرح برگزیده شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: از بین طرح‌ها باید طرحی که بومی‌سازی شده و متناسب با اقلیم و فرهنگ شهر قزوین و اعتبارات مالی است، انتخاب شود تا در آینده با مشکلی برخورد نکنیم.

حقایق‌پور گفت: ساخت المان شهدای مفقودالاثر یکصد و 84 شهید مفقودالاثر استان قزوین را می‌توان فازبندی کرد و مرحله به مرحله اقدامات ساخت آن را انجام داد که عملیاتی شدن آن از فاخرترین و مهمترین پروژه‌های ارزشی شهر قزوین خواهد بود.

این مسوول با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با مشکلات مالی مواجه هستند، افزود: شورا و شهرداری از این موضوع مستثنی نیستند ولی ساخت المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین از جمله طرح‌های ارزشی است که باید در اجرای آن اقدامات لازم با مشارکت مسوولان انجام شود.

وی در پایان از همکاری‌های خالصانه و صادقانه شهرداری و شورا در انجام برنامه‌های موثر فرهنگی و توجه ویژه مسوولان این نهاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار