سردار کوثری:

هیچ حرکتی علیه جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نمی‌ماند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) گفت: دکترین نظام جمهوری‌اسلامی بر این اساس است که آغاز‌کننده هیچ حرکت خشن یا جنگ‌طلبانه نیست، اما درصورت هرگونه اقدامی حالت تهاجمی دارد که درصدد دفاع از خود برمی‌آید؛ لذا اجازه نمی‌دهیم هیچ حرکتی بدون پاسخ بماند.
کد خبر: ۳۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 22July 2019

هیچ حرکتی علیه جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نمی‌ماندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: طبق آنچه که پیش آمده بود، به نوعی باید به حرکت توقیف نفتکش ایرانی پاسخ داده می‌شد، آنچه که مردم می‌خواستند و رهبری نیز در حضور امامان جمعه به صراحت اعلام کردند که توقیف نفتکش ایرانی بدون پاسخ نخواهد ماند. وقتی رهبری چنین موضعی گرفتند و اعلام کردند، سپاه آماده بود، برای این‌که فرمان رهبری را بگیرد و اقدام کند. اگرچه زودتر از این هم می‌شد، اما برای این مساله شرایطی گذاشته بودند که آن شرایط به طور دقیق رعایت شود که شد.

وی افزود: در اینجا باید بگوییم از این تقابل، آمریکا و انگلیس ضرر می‌کنند و اگر بخواهند ادامه دهند، قطع یقین آن‌ها ضرر خواهند کرد. اگر آن‌ها بخواهند واکنش نشان دهند، ما با شدت بیشتری موضوع را دنبال می‌کنیم و نمی‌گذاریم حقی از ملت ایران ضایع شود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) ادامه داد:، چون رسانه‌های صهیونیستی و استکباری در سطح وسیع در اختیار انگلیس و آمریکاست، لذا با دروغ می‌خواهند کارشان را پیش ببرند، اما خوشبختانه امروز دیگر این‌طور نیست که ملت‌ها مانند گذشته بی‌خبر از اوضاع جهان باشند، اگرچه وزیرخارجه انگلیس اقدام خودشان را در توقیف نفتکش ایرانی قانونی می‌داند و اقدام سپاه ایران را غیرقانونی! اما واقعیت این است که شروع‌کننده چه کسی بوده است؟ کشتی که نفت ما را حمل می‌کرده، در آب‌های آزاد در حال حرکت بوده است، بر چه اساس و قانونی نفتکش را توقیف کردند؟

سردار کوثری گفت: نباید نفتکش ایرانی توقیف می‌شد، زیرا در آب‌های آزاد حرکت می‌کرد. حال چه طور گرفتن نفتکش ما خطا نبود! اما کشتی که ما در تنگه هرمز گرفتیم، عملی خطاست؟! نوع بیان و سخنان سیاستمداران انگلیس دروغ محض است و این نوع رویکرد خدعه‌آمیز را نه تنها ملت ایران بلکه مردم دنیا که مسائل را دنبال می‌کنند، می‌دانند که وزیرخارجه انگلیس دروغ می‌گوید. اگر غیر از این است، آن‌ها کشتی ما را آزاد کنند تا ما هم کشتی آن‌ها را آزاد کنیم. هر چند می‌توانستند دست به این کار‌ها نزنند تا کار به اینجا کشیده نشود.

وی افزود: چگونه است که اقدام خودشان را در توقیف کشتی ما توجیه می‌کنند و ما که اقدام می‌کنیم آن‌ را خلاف و غیرقانونی می‌دانند! مساله اینجاست که آن دروغ‌ها و اخباری که به واسطه آن ایجاد جنگ روانی می‌کردند، گذشته و ما دیگر این مسائل را پشت سر گذاشته‌ایم. از طرفی ملت‌های دیگر نیز حرف‌های مسئولان انگلیس را به هیچ‌وجه قبول نخواهند کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خانه ملت ادامه داد: نخست این‌که، ما حق خودمان می‌دانستیم که چنین کاری را بکنیم، چون آن‌ها شروع‌کننده بازی بودند و دیگر اینکه کشتی انگلیسی‌ها که در حال وارد شدن به تنگه هرمز بوده، چند باری وسایل ارتباطی‌اش را خاموش کرده و انحرافاتی داشته و پاسخگو نبوده است؛ لذا ما هم حق متقابل را می‌گوییم حق ما بوده که چنین کاری انجام شود و هم این‌که تخلفاتی که داشتند و جوابگو نبودند، این مسائل توام با هم به ما و ملت ما دیکته می‌کند که چنین کاری صورت بگیرد و دریانوردی ما به این مساله معترض بوده است.

سردار کوثری گفت: در توقیف کشتی انگلیسی، درخواست‌کننده سازمان بنادر و دریانوردی بوده و عمل‌کننده نیروی دریایی سپاه، لذا حرکتی که ما انجام دادیم، حفاظت از آب‌های خودمان به دلیل ورود یک کشتی مشکوک بوده است. از طرفی دکترین نظام جمهوری‌اسلامی بر این اساس است که آغاز‌کننده هیچ حرکت خشن یا جنگ‌طلبانه نیست، اما در صورت هر گونه اقدامی حالت تهاجمی دارد که در صدد دفاع از خود برمی‌آید؛ لذا اجازه نمی‌دهیم هیچ حرکتی بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار