85 درصد مردم یمن نیازمند کمک فوری هستند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که از جمعیت 30 میلیون نفری یمن، 39 درصد دچار گرسنگی هستند و 85 درصد نیز به کمک‌رسانی نیاز دارند.
کد خبر: ۳۵۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 23July 2019

85 درصد مردم یمن نیازمند کمک فوری هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش تحت عنوان «وضعیت امنیت غذایی در جهان در سال ۲۰۱۹»، یمن را دارای بدترین شرایط در میان کشورهای جهان اعلام کرد.

در گزارش سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد آمده است: میزان گرسنگی در یمن در سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ به ۳۸.۹ درصد رسیده است. درصد گرسنگی در بین سال‌های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۶ کمتر از این میزان و ۳۰.۱ درصد بود.

طبق این گزارش، ۸۵ درصد ساکنان یمن نیاز فوری به کمک‌رسانی دارند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد میزان گرسنگی در کشورهای عربی که درگیر جنگ هستند افزایش یافته است.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد: ۸۲۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان دچار مشکل گرسنگی هستند. علاوه بر یمن، کشور عراق با ۲۹ درصد، سودان با ۲۰.۱ درصد، اردن با ۱۲.۲ درصد و لبنان با ۱۱ درصد گرسنگی شرایط ناگواری را در میان کشورهای عربی دارند.

سازمان فائو سه شاخص «کم غذایی»، «کم وزنی» و «مرگ و میر کودکان زیر پنج سال» را در بررسی‌های خود مورد سنجش قرار می‌دهد.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن روز شنبه گذشته در نشستی در خصوص گرسنگی در یمن گفت که ائتلاف سعودی بخش بهداشتی یمن را به اشکال مختلف هدف قرار می‌دهد و طرفی که در یمن گرسنگی به راه انداخته، آمریکاست.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن هستند، نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها