سردار کوهکن در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس استقلال جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: جنگ تحمیلی با وجود سختی، دشواری و خسارت‌های همه جانبه‌اش، استقلال و عظمت جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.
کد خبر: ۳۵۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ - 25July 2019

جنگ 8 ساله، استقلال جمهوری اسلامی ایران را تضمین کردسردار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: قبل از انقلاب اگر در کشورمان مشکلی پیش می‌آمد یا دولت می‌خواست تصمیمی بگیرد، دولت‌هایی مثل انگلیس و آمریکا یا شوروی سابق دخالت می‌کردند و حکومت را تحت فشار قرار می‌دادند، امتیاز می‌گرفتند و حتی بخشی از خاک کشور را جدا می‌کردند.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس و پذیرفتن قطعنامه از سوی ایران دشمن و غیر دشمن به این نتیجه رسیدند که ایران دیگر آن کشور سابق گوش به فرمان آن‌ها نخواهد بود؛ لذا می‌بینیم که استقلال ما بعد از جنگ تضمین شد و همه به این موضوع اذعان داشته و دارند.

کوهکن ادامه داد: حالا کشور ما یک کشور مستقل با پیروی از آرمان‌ها و ارزشهای اسلامی است و در حل معادلات جهانی نقش تاثیرگذار ایفا می‌کند هم اکنون جهت گیری کشور احیای تمدن اسلامی در منطقه است.

وی یادآور شد: جنگ تحمیلی اگر چه خسارت‌های خیلی سنگین و غیر قابل جبرانی برجای گذاشت و صدام که با تحریک آمریکا و بقیه دولت‌ها استعماری در طول مرزهای طولانی ما با عراق و همزمان از غرب و جنوب غرب و با استفاده از همه ظرفیتش حمله کرد تا سه روزه و یک هفته‌ای تکلیف حکومت نوپای جمهوری اسلامی را روشن کند در حالی که نهادهای مسلح انقلاب در حال شکل گیری و سایر نیروهای مسلح هم انسجام لازم را نداشت، اما با تدابیر امام (رحمه الله علیه) و پشتیبانی همه جانبه مردم و همت نیروهای مسلح و انقلابی صدام و پشتیبانانش سرکوب شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بعد از رفتن بنی صدر و تحولاتی که در دفاع مقدس پیش آمد و خصوصا عملیات فتح المبین و بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر ابرقدرتها به این نتیجه رسیدند که ملت ایران به خودش آمده و باید بهر شکل جلوی پیشروی و تنبیه بیشتر صدام را بگیرند و عملیات کربلای 5 محاسبات دشمن را دوباره کاملا بهم ریخت فلذا قطعنامه برای پایان جنگ را صادر کردند چیزی که قبلا به هیچ وجه زیربار صدور قطعنامه برای پایان جنگ نمی‌رفتند.

کوهکن بیان کرد: ایران خسارتهای زیادی دید ولی دشمنان را به این نتیجه رساند که دیگر ادامه ندهند، بعد از آن قطعنامه 598 صادر شد؛ سخت بود که امام آن را بپذیرد چون ماهیت صدام را می‌دانست و او را میشناخت که صدام مثل ترامپ امروزی به هیچ پیمان نامه و قرارداد بین المللی پایبند نخواهد بود و به آن اهمیت نخواهد داد، البته نامه تحلیل اوضاع و درخواست نیازمندیهای مسِئولین برای ادامه جنگ نیز در پذیرش قطعنامه از سوی امام بی تاثیر نبود.

وی گفت: 27 تیر ایران در مجامع بین‌المللی پذیرش قطعنامه را از طریق وزارت خارجه اعلام میکند و 29 تیر امام آن نامه معروف را در پذیرش قطع نامه را نوشتند که بعدا تعدادی از معاندین و مزدور گفتند که نامه جام زهر بود. در هر صورت این قطع نامه پذیرفته شد، ولی صدام بعد از پذیرش ایران با همه ظرفیتش یکبار دیگر حمله و تلاش کرد تا مناطقی از سرزمین ما را اشغال کند تا هم خوی ناجوانمردانه‌اش را نشان داد و هم میخواست تا در مذاکرات صلح دست بالاتری داشته باشد.

کوهکن ادامه داد: صدام غیر قابل اعتماد بود و امام بخوبی از وی شناخت داشت و با نهیب حضرت امام و هجوم دوباره رزمندگان به سمت جبهه‌های این تلاش صدام هم ناکام ماند.

وی اظهار داشت: منافقین که با طراحی صدام همزمان و بعد از پذیرش قطعنامه از غرب حمله کرده بودند هم با شایستگی سرکوب شدند و صدام با نیروهایش به پشت خطوط مرزی عقب رانده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار