امیر پیمبری در نشست خبری عنوان کرد؛

نمایش اقتدار و مهارت‌های نیرو‌های مسلح در عرصه‌های بین‌المللی

رئیس اداره تربیت بدنی نیرو‌های مسلح گفت: حضور ما در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند اقتدار و مهارت‌های نیرو‌های مسلح را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۳۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 24July 2019

نمایش اقتدار و مهارت‌های نیرو‌های مسلح در عرصه‌های بین‌المللیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «سید کمال پیمبری» صبح امروز در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نیروهای مسلح در عرصه‌های داخلی و خارجی و مسابقات نظامی ۲۰۱۹ روسیه و المپیک سیزم برگزار شد، اظهار داشت: حضور تیم‌های خارجی در دو رشته غواصی عمق در کیش و گشت جاده‌ای که برای اولین بار میزبانی آن را عهده‌دار هستیم، نشان‌دهنده امنیت پایدار در کشورمان است؛ در واقع این میزبانی نشان می‌دهد که ایران در منطقه غرب آسیا از امنیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضور ما در صحنه‌های بین‌المللی می‌تواند اقتدار و مهارت‌های نیرو‌های مسلح را به نمایش بگذارد. سال‌های گذشته نتایج قابل توجه و رشد را شاهد بودیم؛ البته از نظر دیپلماسی دفاعی و توسعه آن با توجه به اقداماتی که استکبار جهانی علیه کشورمان اعمال می‌کند و سعی دارد ایران را باچالش‌های مختلف مواجه سازد، این حضور ثبات، امنیت و اقتدار کشورمان را به نمایش می‌گذارد.

رئیس اداره تربیت بدنی نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات نظامی ۲۰۱۹ روسیه به میزبانی ۱۰ کشور با محوریت روسیه انجام می‌شود که ایران هم در دو رشته غواصی عمق و گشت جاده‌ای میزبان است، گفت: در سال ۲۰۱۶ تعداد مسابقات ۲۳ رشته بود که ما در هفت رشته شرکت کردیم؛ در سال بعد تیم‌های کشورمان در ۱۳ رشته از ۲۸ رشته مسابقات حضور داشتند و در سال ۲۰۱۸ در ۱۶ رشته از ۲۸ رشته شرکت و با ۳۲ کشور رقابت کردیم.

امیر پیمبری تصریح کرد: امسال در مسابقه گشت جاده‌ای که برای اولین بار کشورمان میزبانی آن را بر عهده دارد، تیم‌هایی از روسیه، ارمنستان و ازبکستان حضور دارند و نمایندگانی از پاکستان، هند و ونزوئلا هم ناظرانی را خواهند داشت تا با آشنایی با این مسابقات در سال‌های بعد بتوانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با ۳۰۸ نفر در قالب ۱۳ تیم در مسابقات نظامی امسال شرکت می‌کنند، گفت: ۱۳ رشته غواصی عمق، گشت جاده‌ای، تانک، دسته‌های هوابرد، حافظان نظم، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربر‌های بی‌.ام.پی، جام دریا، خدمه خمپاره‌اندازها، پهپاد، همکاری نظامی و تیراندازی مسابقاتی هستند که امسال نیرو‌های مسلح کشورمان در آن‌ها حضور دارند.

رئیس اداره تربیت بدنی نیرو‌های مسلح افزود: در مسابقات نظامی ۲۰۱۹ مسئولیت مسابقات غواصی عمق، دسته‌های هوابرد، حافظان نظم، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربر‌های بی‌.ام.پی و جام دریا با ارتش است، مسئولیت مسابقات تانک، خدمه خمپاره‌اندازها، پهپاد و تک‌تیراندازی با سپاه و مسئولیت مسابقات گشت جاده‌ای، حافظان نظم و همکاری نظامی با نیروی انتظامی است.

امیر پیمبری با بیان اینکه ایران، روسیه، چین، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، مغولستان و هند، ۱۰ کشور میزبان این دوره از مسابقات هستند، عنوان کرد: مسابقات نظامی ۲۰۱۹ امسال کشورمان در ۱۲ رشته «ناظر» می‌فرستد تا با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد، بتوانیم در سال‌های بعد در این مسابقات هم شرکت کنیم.

وی ادامه داد: امسال در مسابقات غواصی عمق که در خلیج فارس و جزیره کیش برگزار می‌شود، نیرو‌های مسلح کشور‌های روسیه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه، چین و قزاقستان شرکت خواهند کرد. همچنین کشور‌های آذربایجان، پاکستان و اندونزی نیز ناظران خود را به جزیره کیش اعزام خواهند کرد.

رئیس اداره تربیت بدنی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مهارت، سرعت و دقت در امتیازگیری تیم‌ها در مسابقات نظامی بسیار تأثیرگذار است، عنوان کرد: از امروز تا دهم مرداد تیم‌ها در حال اعزام به کشور‌های برگزارکننده مسابقات هستند و ما نیز از فردا آماده پذیرایی از تیم‌های میهمان هستیم.

امیر پیمبری در ادامه با بیان اینکه امسال المپیک سیزم در کشور چین و در ۲۸ رشته برگزار می‌شود که ما در ۱۴ رشته تیم‌های خود را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد، گفت: اعزام کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به المپیک سیزم در دهه سوم مهرماه انجام خواهد شد؛ در این مسابقات ۱۶۰ نفر از ایران در ۱۴ رشته تکواندو، جودو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دو و میدانی، جهت‌یابی، سه‌گانه، پنج‌گانه، چتربازی، تیر و کمان، والیبال، دو ماراتن، نجات غریق و تیراندازی شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مسابقات سیزم امسال، مسئولیت رشته‌های تکواندو، سه‌گانه، پنج‌گانه و تیراندازی با سپاه است و همچنین مسئولیت رشته‌های تیر و کمان، دوچرخه‌سواری، والیبال، چتربازی و نجات غریق به ارتش واگذار شده است؛ همچنین مسئولیت کشتی‌های آزاد و فرنگی، دو و میدانی و جهت‌یابی نیز به نیروی انتطامی واگذار شده و وزارت دفاع هم مسئولیت رشته جودو را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار