پدر شهید محسن نقیبی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مسوولین باید پاسخگوی شهدا در روز قیامت باشند

پدر شهید مدافع وطن گفت: برای اینکه حرف شهدا روی زمین نماند،همه هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام دهند، اگر خانواده شهید مشکلی دارد باید کمک کنند. مسوولین هم همینطور اگر کاری از دستشان برمی‌آید و کوتاهی می‌کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.
کد خبر: ۳۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 24July 2019

مسوولین باید پاسخگوی شهدا در روز قیامت باشندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «سید محسن نقیبی» از نیروهای یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که شامگاه شنبه 29 تیر در اثر حمله اشرار و ضد انقلاب در شهرستان سراوان و در نزدیکی مرز پاکستان به همراه بسیجی عبدالخالق درازهی به شهادت رسید. در این حادثه همچنین پاسداران محمد نوری و شمس الدین بوداق نیز به شهادت رسیدند. شهید نقیبی اصالتا اهل کرمانشاه و ساکن تهران بود که پس از سال‌ها مجاهدت و شرکت در عملیات‌های مختلف سرانجام در راه دفاع از وطن به شهادت رسید. گروهک تروریستی «جیش النصر» مسوولیت این حادثه را برعهده گرفت. از شهید نقیبی یک فرزند پسر 17 ساله و یک دختر 13 ساله از او به یادگار مانده است.

سید علی محمد نقیبی پدر شهید سید محسن نقیبی در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهید که روز دوشنبه 31 تیر در معراج الشهدای تهران برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با برشمردن خصوصیات فرزندش اظهار داشت: محسن اخلاق بی‌نظیری داشت، گمان نمی‌کنم در بین هم سن و سالان خودش کسی را مثل او پیدا کنیم. اخلاق و رفتار و گفتارش نمونه بود. همه او را با اخلاق نیک می‌شناختند. همیشه خنده رو بود و مشکلات دیگران را تا جایی که می‌توانست حل می‌کرد. از نظر مادی وضعیت خوبی نداشت ولی سعی می‌کرد اگر کسی مشکلی دارد تا حد توان برطرف کند.

وی با اشاره به ورود فرزندش به سپاه پاسداران افزود: بعد از اتمام درس در دبیرستان برای رفتن به سپاه پاسداران اسم نوشت. مدتی به آموزش رفت و عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، از کرمانشاه به تهران منتقل شد و الان 25 سال می‌شود که در تهران است. تمام این سال‌ها در ماموریت بود تا اینکه آخرین ماموریتش در سراوان با شهادتش رقم خورد.

پدر شهید نقیبی با اشاره به حضور مداوم فرزندش در ماموریت‌های مختلف و خطراتی که او را تهدید می‌کرد گفت: مدام در خطر بود، کسی که به سپاه می‌آید امکان ندارد خطری او را تهدید نکند، من هم سپاهی بودم منتها من در کرمانشاه بودم و محسن در تهران، کسی که به سپاه پاسداران می‌آید باید همه خطرات را به جان بخرد، صبح رفتنش به کار با خودش است و برگشتش با خداست، اینطور نیست که کاری اداری و پشت میز نشینی داشته باشد، لباس سبزی که پاسداران به تن می‌کنند به برکت خون سرخ شهداست.

نقیبی با اشاره به پیش‌بینی شهادت فرزندش ادامه داد: هم خودش هم ما درباره شهادتش صحبت می‌کردیم، دوستان و آشنایان پیش‌بینی می‌کردند محسن یک روز شهید شود. ما 25 سال دوری محسن را تحمل کردیم، مدام می‌گفتیم این‌هفته محسن به کرمانشاه می‌آید، اما به خاطر ماموریت‌ها نمی‌توانست به ما سر بزند و امروز بعد از سه سال باید پیکرش را ببینیم.

وی به مسوولیت مردم و مسوولین در قبال خون شهدا اشاره کرد و گفت: ما خانواده شهدا و همه مردم در قبال شهدا مسوول هستیم. همه هر کاری از دستشان بر می‌آید برای اینکه حرف شهدا روی زمین نماند انجام دهند، اگر خانواده شهید مشکلی دارد باید کمک کنند. مسوولین هم همینطور اگر کاری از دستشان برمی‌آید و کوتاهی می‌کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

پدر شهید به آخرین صحبت‌های خود با پیکر فرزندش اشاره کرد و گفت: به محسن گفتم سلام من را به مادرمان حضرت زهرا (س) برسان. مادرش در خانه است و قلبش را عمل کردند. خواهرانش طاقت این داغ را ندارد. برادری داشت که از دنیا رفت و یک برادر مریض دیگر دارد و این داغ برای خانواده سخت است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها