برنامه های اصلی رئیس جمهور در نیویورک

ارائه چند سخنرانی مهم، دیدار با رهبران برخی کشورهای جهان و دیپلماسی رسانه ای از مهم ترین برنامه های رئیس جمهور در سفر به نیویورک به شمار می رود.
کد خبر: ۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 23September 2013

برنامه های اصلی رئیس جمهور در نیویورک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "انتخاب"، ارائه سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کمیته خلع سلاح و همچنین نشست اعضای کشورهای عدم تعهد، دیدار با رهبران سیاسی کشورهای مختلف جهان، چند مصاحبه تلوزیونی و دیدار با ایرانیان مهم ترین برنامه های دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر چند روزه به نیویورک به شمار می رود.

در حالی که همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک را افرادی از جمله محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، حسام الدین آشنا دستیار ویژه و مشاور رئیس جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور، محمدعلی دستغیب نماینده شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس تشکیل می دهند  که وزیر امور خارجه کشورمان در کنار همراهان خود چند روز پیش عازم نیویورک شده است.

شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخستوزیر فیجی از برنامههای رئیسجمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.

همچنین مصاحبه با شبکههای تلویزیونی سیانان و روزنامه واشنگتنپست و مصاحبه با سیبیاس از دیگر برنامههای رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.

روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاریهای اسلامی دیدار خواهد کرد.
ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخستوزیرعراق و نخستوزیران ایتالیا و اسپانیا و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامههای رئیسجمهور در جریان این سفر است.

حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، سخنرانی در اجلاس خلع سلاح هستهای و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانهها در روز آخر از دیگر برنامههای سفر رئیسجمهور به نیویورک است.

شایان ذکر است سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ساعت 24 سهشنبه به وقت تهران انجام میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار