مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ستاد نماز جمعه خراسان شمالی، پنج شهید را تقدیم نظام کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله آزموده گفت: ستاد نماز جمعه خراسان شمالی پنج دسته گل را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ - 24July 2019

ستاد نماز جمعه خراسان شمالی، 5 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «نعمت‌الله آزموده» مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نماز جمعه نماز ولایت و حاکمیت است.

وی بیان کرد: نماز جمعه، فضیلت و ثواب های بسیاری دارد اما متاسفانه بعد از گذشت 40 سال از برگزاری نماز جمعه هنوز نماز جمعه جایگاه ویژه خود را پیدا نکرده و مردم نسبت به برکات، فضائل و عنایات نماز جمعه شناخت کافی را ندارند.

آزموده با بیان اینکه نماز جمعه تنها نماز کسب ثواب نیست، گفت: نماز جمعه یک نماز کسب فضیلت هاست و رفتن به سوی یک جامعه تمدنی است لذا از این جهت نماز جمعه جایگاه منحصر به فردی دارد و با هیچ عبادتی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: حج عبادتی نزدیک به نماز جمعه است ولی حج سالی یک بار برگزار می شود و برای هر فردی در طول عمرش یک بار حج، واجب است اما نماز جمعه حج فقراست به این معنا که همه کسانی که دسترسی به فضیلت حج ندارند می توانند با حضور در نماز جمعه از آن فضیلت بهره ببرند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نماز جمعه را میعادگاه عاشقان الله عنوان کرد و گفت: نماز جمعه یک عبادت شخصی نیست بلکه یک عبادت اجتماعی است بنابراین نباید تنها به جنبه ثواب نماز جمعه بپردازیم.

آزموده بیان داشت: امام جمعه مطلوب، مصلی مطلبوب را حاصل می کند و مصلی مطلوب نمازگذار مطلوب را حاصل می کند و در نهایت نمازگذار مطلوب یک جامعه مطلوب و ایده آل را حاصل می کند.

وی با اشاره به اینکه پنجم مرداد سالروز گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور است، گفت: نخستین نماز جمعه در خراسان شمالی در تاریخ 3 آبان‌ 58 در شهرستان شیروان اقامه شد و سپس در بجنورد توسط آیت‌الله مهمان‌نواز در سال 59 اقامه شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر در خراسان شمالی 16 پایگاه نماز جمعه فعالیت دارند و حدود 6 تا 12 هزار نفر از مردم استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 34 ائمه جمعه موقت در خراسان شمالی فعالیت می کنند، گفت: حجت الاسلام و المسلمین «علیزاده» امام جمعه شهر سنخواست با 32 سال سن، جوانترین امام جمعه استان و کشور و امام‌جمعه غلامان با 63 سال سن مسن‌ترین امام‌جمعه استان هستند همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «موسوی جاجرمی» امام‌جمعه جاجرم پرسابقه ترین امام‌جمعه استان هستند که 23 سال از اقامه اولین نماز جمعه ایشان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه نظام روحانیت شهیدانی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: ستاد نماز جمعه خراسان شمالی تعداد پنج نفر دسته گل را تقدیم راه شهدا و خط امام و رهبری کرده است که چهار شهید از ستاد نماز جمعه بجنورد و یک شهید از ستاد نماز جمعه شیروان هستند.

وی در پایان برگزاری مسابقه استانی کتابخوانی در شهرستان‌ها، تشکیل هیئت های اندیشه ورز، آذین بندی مصلی و عطرافشانی آن، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه از فعالیت های امامان جمعه استان و اهدای بسته های فرهنگی را از جمله برنامه های چهلمین سالگرد گرامیداشت برپایی نماز جمعه در استان خراسان شمالی خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار