امام جمعه دلوار:

نماز جمعه خصوصیت جهل‌زدایی و غفلت‌زدایی دارد/ شکست آل سعود نزدیک است

حجت‌الاسلام علی زاهددوست گفت: نماز جمعه خصوصیت جهل‌زدایی و غفلت‌زدایی دارد و انسان‌ها با حضور در این دریا و اقتدا به امام عادل، پیوند با ولایت را تجدید می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ - 26July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «علی زاهددوست» امام جمعه دلوار در خطبه‌های امروز نماز جمعه  اظهار داشت: نماز جمعه حج فقیران و سعی صفا و مروه آن منزل تا میعادگاه عاشقان الله است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه گنج گران‌قیمت هر شهر، پیونددهنده قلب‌ها و نماد سیاست و دیانت است و هر قشری باید خودش را سهام‌دار نماز جمعه شهر بداند، افزود: نماز جمعه خصوصیت جهل‌زدایی، غفلت‌زدایی و بصیرت‌بخشی دارد و انسان‌ها با حضور در این دریا و اقتدا به امام عادل، پیوند با ولایت را تجدید می‌کنند.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه تنگستان باید پیشران کاروان رشد معنویت و معرفت و بصیرت است، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی بهتر نماز جمعه و مصلی جمعه تبدیل به قطب فرهنگی شهر و حتی مرکز خدمات‌دهی اجتماعی و فرهنگی برای مردم شود و مردم احساس کنند که برخی از نیازهای معنوی و مادی خود را می‌توانند در سنگر معنوی نماز جمعه به دست بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اعضای حماس با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اینکه سیدحسن نصرالله می‌گوید «من ان‌شاءالله در مسجدالاقصی نماز می‌خوانم»، برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است. مسئله قدس همواره اساسی‌ترین محور مناقشه میان اسلام و صهیونیسم بوده و خواهد بود.

زاهددوست خاطرنشان کرد: تنها راه برای آزاد کردن قدس شریف، مقاومت است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای حماس بیان داشتند، در سال‌های نه‌چندان دور، فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز به جای سنگ، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن هستند و این، یعنی احساس پیشرفت. این مسئله به معنای آن است که مقاومت در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و همین مسئله ضامن آزادی قدس است.

وی تصریح کرد: راه دیگر آزادی قدس که بسیاری از کارشناسان دنیا آن را محتمل می‌دانند، این است که اساساً نیازی نیست که مردم فلسطین قدس را با مقاومت آزاد کنند؛ چرا که اسرائیل با توجه به چالش‌های داخلی و خارجی خود به سمت فروپاشی می‌رود و قبل از سال ۲۰۲۹ فرو می‌پاشد.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۹ مرداد سالروز فاجعه جمعه خونین حج و شهادت جمعی از حجاج خانه خدا توسط حکومت مستبد سعودی‌ها در سال ۶۰ گفت: این فاجعه خونین و فاجعه منا در سال ۹۴ اثبات کرد که سعودی‌ها صلاحیت و شایستگی مدیریت کنگره عظیم حج را ندارند.

وی ادامه داد: در جریان یمن آبرویی برای سعودی‌ها نمانده است و ان‌شاءالله شکست سعودی‌ها و زمین‌گیر شدنشان نزدیک خواهد بود. در شرایط کنونی که عربستان به مرحله تسلیم شدن و پایان جنگ رسیده است، سعی دارد با افزایش حملات وحشیانه خود، عقده‌های شکست در ۵۰ ماه گذشته را خالی کند.

زاهددوست تاکید کرد: عربستان به دنبال زمینه‌سازی برای خروج آبرومندانه از جنگ یمن است. به همین دلیل ریاض سعی دارد تا با تشدید حملات به غیر نظامیان یمنی به نوعی به لحاظ روانی پذیرش شکست و تسلیم شدن در جنگ یمن را برای خود راحت‌تر کند. اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان نیز تنها یک اقدام روانی بوده و عربستان باید بپذیرد که در جنگ یمن شکست خورده است.

وی با اشاره به سناریوی دشمن برای بحران‌آفرینی در خلیج فارس افزود: توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، اقتدار ایران و ایرانی را بار دیگر به جهان نشان داد.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشته این قدرتی است که ما می‌خواهیم؛ این رفتاری است که ما می‌خواهیم تا غرب متوجه شود که قدرتی اسلامی در منطقه حضور دارد که نمی‌توانند ثبات آن را بر هم بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار