امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

نماز جمعه عامل همبستگی و انسجام مسلمین می‌شود

حجت‌الاسلام بهروز شمسی فر با اشاره به اینکه دشمن از نماز جمعه باشکوه در هراس است، گفت: نماز جمعه موجب ایجاد همبستگی و انسجام بین مسلمین می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 26July 2019

دشمن از نماز جمعه باشکوه در هراس است/ ایجاد همبستگی در بین مسلمین

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «بهروز شمسی فر» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: راه رستگاری، سعادت و خوشبختی در تقوا است؛ انسان باتقوا تمام توجهش به این است که در مسیر رضایت پروردگار عالم حرکت کند.

وی با اشاره به چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و اثرات فراوانی دارد، در قرآن کریم خداوند متعال سفارش به برپایی نماز جمعه کرده است. هیچ کاری انسان مؤمن را از نماز جمعه باز نمی‌دارد.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نشاط روحی و معنوی دستاورد نماز جمعه است، نماز جمعه به عنوان یک عبادت دسته جمعی اثر بسیار مهم و یک نشاط روحی برای فرد است، تصریح کرد: مسائل سیاسی، اجتماعی، معرفتی و دینی در نماز جمعه مطرح می‌شود و بصیرت افزایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه نماز جمعه موجب ایجاد همبستگی و انسجام بین مسلمین و مؤمنین و نمازگزاران می‌شود، افزود: زمانی که مؤمنین در نماز جمعه شرکت می‌کنند یک نوع وحدت و همبستگی ایجاد می‌شود؛ یک نوع مشورت برای حل مشکلات اجتماعی حاصل می‌شود که در رشد و تعالی جامعه مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک عبادت دسته جمعی با ثواب فراوان است، گفت: نماز جمعه باعث نزدیکی بین مردم و مسئولان است، در نماز جمعه خرم آباد مسئولان دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح شمیم خدمت در میان مردم حضور می‌یابند و پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نماز جمعه حرکت آفرین و تحرک بخش جامعه در مسیر رشد و بالندگی است، تصریح کرد: نماز جمعه فرصت مناسبی را برای شنیدن حرف مردم توسط مسئولان برای حل مشکلات فراهم می‌کند.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاهی برای برملا کردن نقشه‌های دشمن است، افزود: دشمن از نمازجمعه باشکوه در هراس است، هرچه نماز جمعه ما باشکوه‌تر برگزار شود دشمن ناامیدتر می‌شود. سعی کنیم هیچ کار و بهانه‌ای ما را از حضور در نماز جمعه بازندارد.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: منافقین و دشمنان ما دستشان به خون عزیزان کشور آلوده است، خیانت‌هایی که نسبت به جامعه ما کردند، در آن دوران نقشه کشیدند و حمله کردند، اما لطف خدا بود که مکر آنها برملا شد.

امام جمعه موقت خرم آباد به شش مرداد و دحوالارض اشاره کرد و گفت: این روز روز استجابت دعا است و از روزه گرفتن و ذکر خدا در این روز غافل نشویم.

حجت الاسلام شمسی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفت مرداد و روز اهدای خون اظهار داشت: اهدای خون برای سلامتی فرد مفید است و اهدای زندگی به کسانی است که نیاز به خون دارند، اهدای خون رضایت خداوند را به همراه دارد و از آن غافل نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار