دولت وفاق ملی پهپادهای حفتر در لیبی را هدف قرار داد

دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه از تخریب یک انبار هواپیماهای شناسایی و همچنین یک فروند هواپیمای باری در بمباران پایگاه هوایی الجفره خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ - 26July 2019

دولت وفاق ملی پهپادهای حفتر در لیبی را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه از تخریب یک انبار هواپیماهای شناسایی و همچنین یک فروند هواپیمای باری در بمباران پایگاه هوایی الجفره خبر داد.

فرمانده اتاق عملیات مشترک منطقه غربی وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند جنگنده متعلق به این اتاق عملیاتی سحرگاه امروز جمعه پایگاه هوایی الجفره در مرکز لیبی را بمباران کرد که نیروهای خلیفه حفتر از آنجا به عنوان مقر اتاق عملیات در حمله به طرابلس استفاده می‌کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این بیانیه که صفحه رسمی عملیات موسوم به «برکان الغضب» (یا آتشفشان خشم، عملیات نیروهای دولتی وفاق ملی لیبی برای بیرون راندن شبه نظامیان حفتر از پایتخت) منتشر کرد افزود: در بمباران امروز یک انبار هواپیماهای شناسایی و یک فروند هواپیمای باری که از آن برای انتقال مهمات و سامانه‌های پدافند هوایی استفاده می‌کردند، تخریب شد.

به گفته شاهدان عینی انفجارهای ناشی از بمباران پایگاه الجفره تا ساعات صبح و به دور از مرکز درگیری‌ها در پیرامون طرابلس یعنی در 600 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت ادامه داشت.

منابع لیبیایی می‌گویند پایگاه الجفره یک مرکز پهپادهای مدل وینگ لونگ ساخت چین است که امارات آنها را برای شبه نظامیان حفتر فراهم کرده است.

در مقطع اخیر این پهپادها با برخاستن از پایگاه الجفره مناطق مسکونی طرابلس را بمباران می‌کردند.

با گذشت چهار ماه از آغاز حمله نیروهای حفتر به طرابلس در چهارم آوریل گذشته این نیروها نتوانستند با ایجاد شکاف امنیتی به مرکز طرابلس نفوذ کنند.

از مهم ترین شکست‌های ارتش حفتر عقب نشینی آنها از جبهه غربی نبرد یعنی از پایگاه هوایی الوطیه در یکصد و هفتاد کیلومتری جنوب غرب طرابلس تا شهر صرمان در 60 کیلومتری غرب پایتخت و همچنین تصرف شهر غریان مقر فرماندهی عملیات طرابلس توسط نیروهای دولت وفاق ملی است.

پس از تسلط نیروهای وفاق بر اتاق عملیات نیروهای حفتر در شهر غریان حفتر مقر این اتاق را به پایگاه هوایی الجفره منتقل کرد.

حمله نیروهای حفتر به طرابلس از آغاز آن تا پنجم ژوئیه به گفته سازمان جهانی بهداشت بیش از یک هزار کشته، پنج هزار و پانصد زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار