اهداف پشت پرده رژیم آل خلیفه از دور جدید اعدام‌ مخالفان

عضو هیئت سیاسی جریان الوفاء الاسلامی بحرین اعلام کرد که اعدام‌های امروز توسط رژیم آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر تزلزل موجود در جبهه داخلی رژیم بحرین انجام شده است.
کد خبر: ۳۵۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 27July 2019

اهداف پشت پرده رژیم آل خلیفه از دور جدید اعدام‌ مخالفانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس سلمان» عضو هیئت سیاسی جریان الوفاء الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با «تسنیم» اعلام کرد که اعدام‌های امروز پشت پرده‌هایی دارد که از جمله آنها انتقام از مخالفان نسبت به حوادثی است که در افشاگری صورت گرفته توسط شبکه الجزیره انجام شد و از دست داشتن رژیم آل خلیفه در اقدامات تروریستی از جمله سرکوب مخالفان در آن مطرح شد. این افشاگری‌ها همچنین نشان داد که رژیم آل خلیفه در انجام انفجارهای مختلف و اقدامات تروریستی در خارج از مرزها از جمله جمهوری اسلامی ایران نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه اعدام‌های امروز برای سرپوش گذاشتن بر تزلزل در جبهه داخلی رژیم آل خلیفه صورت گرفت، تاکید کرد: ما می‌دانیم که شکافی در میان افسران ارشد رژیم آل خلیفه به وجود آمده و افشاگری های برنامه شبکه الجزیره از شکاف میان افسران ارشدی خبر داد که برای سرکوب مخالفان در انقلاب 14 فوریه سال 2011 وارد میدان الؤلؤة شده بودند.

این شخصیت سیاسی مخالف دولت تاکید کرد که رژیم آل خلیفه تلاش دارد بر موضوع دست داشتن در اقدامات تروریستی و تزلزل در جبهه داخلی خود و شکاف‌های به وجود آمده در میان نظامیان بحرینی سرپوش بگذارد و به افسرانی که نسبت به مقاومت ملت بحرین نگران هستند، اطمینان خاطر دهد.

سلمان ادامه داد: ما می‌دانیم که بسیاری از این افسران از واکنشهای ملت و سازمان‌های بین المللی نسبت به جنایت‌های دولت سوال می‌کنند. دولت بحرین امروز تلاش دارد این پیام را به همه ارسال کند که رژیمی قوی است و می‌تواند بدون توجه به عواقب بین‌المللی و پیامدهای داخلی و خارجی مجازات افراد مختلف، اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد و اینگونه وانمود کند که یک رژیم قوی است. اینها مهم ترین سیگنال‌هایی بود که رژیم بحرین تلاش کرد آن را به جامعه جهانی و عرصه داخلی بحرین منتقل کند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا رژیم آل خلیفه می‌تواند از طریق سیاست سرکوب به اهداف مورد نظر خود برسد یا این سیاست‌ها مسیر تنش و بحران داخلی در کشور را هموار خواهد کرد، تاکید کرد که رژیم آل خلیفه بنا به علل مختلف نمی‌تواند اهداف مورد نظر خود را محقق کند. رژیم آل خلیفه امروز ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است. خانواده های سنتی مانند خانواده‌های «الجلاهمة» و «النعیمی» و خانواده های مطرح دیگر که ستون فقرات سیستم های امنیتی آل خلیفه را تشکیل می دادند، امروز دچار انزوا شده‌اند و افسران  مزدور خارجی در موسسات امنیتی جایگزین آن‌ها شده‌اند.

عضو هیئت سیاسی جریان الوفاء الاسلامی تاکید کرد که رژیم آل خلیفه بر حمایت های خارجی آمریکا ، انگلیس و آل‌سعود تکیه دارد. البته ما می‌دانیم که این کشورها در سطح تحولات منطقه یا در سایه بحران‌های داخلی اقتصادی، امنیتی و نظامی و دیگر مسایل پوزه آنها به خاک مالیده شده است.

وی خاطرنشان کرد که رژیم آل خلیفه ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است، اما سعی دارد خود را قوی نشان دهد. افزایش میزان سرکوب و خشونت ضد ملت نیز برای سرپوش گذاشتن بر این ضعف دنبال می‌شود. البته تجربه‌های تاریخی نشان داده که ملت بحرین قادر به مهار سیاست سرکوب و کشتار هستند و بار دیگر به پا خواهند خاست. آینده از آن ملت بحرین است و خون‌هایی که ریخته می‌شود باعث افزایش اراده ملت می‌شود و اراده آنها به سمت تغییر را بالاتر خواهد برد.

سلمان در خصوص امکان تغییر تظاهرات و اعتراضات کنونی به رویکردهای اعتراض‌آمیز مسلحانه که در نتیجه سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه ممکن است دنبال شود، تاکید کرد که اقدامات رژیم آل خلیفه و جنایت‌هایی که علیه ملت بحرین انجام می‌دهد، باعث می‌شود که ملت بحرین از تمامی ابزارهای دفاعی برای مقابله با این سرکوبگری و جنایت ها استفاده کنند.

وی ادامه داد که البته بستر مناسبی برای تغییر رویکرد انقلاب مسالمت آمیز بحرین به خیزش‌های مسلحانه وجود ندارد، اما مقاومت و مقاومت مسلحانه در سطح محدود در این طرف و آن طرف دنبال می‌شود و به اعتقاد من این موضوع می‌تواند گسترش پیدا کند.

بنابر اعلام این معارض بحرینی، ملت بحرین اعتقاد دارد که تمامی گزینه‌ها در روند تقابل با رژیم آل خلیفه باید روی میز قرار گیرد. به عقیده وی، افزایش روند مقاومت و تنوع در راهکارهای آن، حق مشروع ملت بحرین است که منشورهای بین‌المللی این حق را برای ملت بحرین تعیین کرده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار