آخرین تحولات یمن؛ از کمین انصارالله تا عملیات آتشباری

منابع امنیتی یمن از کشته شدن پنج نفر از شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در استان «حجه» واقع در شمال غربی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۵۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ - 27July 2019

آخرین تحولات یمن؛ از کمین انصارالله تا عملیات آتشباریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، از ابتدای راه‎اندازی جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، درگیری میان نیروهای ارتش یمن و انصارالله با شبه‎نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز در خاک یمن هر روز ادامه دارد.

این درگیری در روز شنبه بیشتر در استان مرزی «حجه» واقع در شمال غربی یمن صورت گرفت که به دنبال آن پنج نفر شبه‌نظامیان از پای درآمدند.

انصارالله در صفحه توئیتر خود نوشت که «یگان مهندسی ارتش یمن و انصارالله امروز (شنبه) در تپه سیان واقع در شمال غربی حجه کمینی را علیه شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن انجام داده که به کشته و زخمی شدن پنج شبه‎نظامی منجر شد».

انصارالله گفت که یک خوردی نظامی ائتلاف سعودی نیز روز شنبه بر اثر بمب کنار جاده‎ای در شمال غربی استان حجه هدف قرار گرفت که در نتیجه آن شماری از شبه‎نظامیان کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین موفق شدند پنج نفر از عناصر مزدور ارتش سعودی را در یک عملیات آتشباری در منطقه مرزی «حرض» واقع در استان حجه از پای درآوردند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز شنبه همچنین یک فروند موشک بالستیک «زلزال-1» را به سمت محل تجمع شبه‎نظامیان در استان تعز واقع در جنوب غربی این کشور شلیک کردند.

گزارشی درباره تلفات دقیق ناشی از اصابت این موشک منتشر نشده است، اما نیروهای یمنی می‌گویند که شماری از شبه‌نظامیان از پای درآمدند.

خبر دیگر از یمن اینکه، یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی روز شنبه با نقض جدید آتش بس در الحدیده، شهر مذکور را که در غرب یمن واقع است، هدف قرار داد.

شبکه المسیره یمن گزارش داد که در این حمله توپخانه‎ای، یک نفر کشته و پنج نفر از شهروندان یمنی زخمی شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار