مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد؛

حضور 3 گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به حضور سه گردان «امام علی (ع)، امام رضا (ع) و الغدیر» در عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: تنها شهید شاخص استان در این عملیات «صفرعلی رضایی» است.
کد خبر: ۳۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 28July 2019

حضور 3 گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد همراه با بازخوانی و خاطره‌گویی رزمندگان عملیات مرصاد در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد.

سرهنگ «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد در پنجم مرداد 1367 با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز شد.

وی بیان داشت: عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان در اواخر جنگ ایران و عراق توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به شهادت 17 هزار نفر از مردم بی دفاع توسط منافقان در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و گفت: جنایات منافقان نه تنها بعد از دهه 60، بلکه در تمام این سال‌ها نیز مشخص است و عملیات مرصاد یکی از این جنایات بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این عملیات درسی فراموش نشدنی به منافقان داد تا دوباره خیال واهی در ذهن برای تعدی به این کشور در سر نپرورانند.

فخر تاکید کرد: دفاع از ولایت باعث شد که نقشه های دشمنان در این عملیات خنثی شود.

وی به حضور سه گردان از استان خراسان جنوبی در این عملیات هم اشاره کرد و متذکر شد: سه گردان امام علی (ع)، گردان امام رضا (ع) و گردان الغدیر در این عملیات از خراسان جنوبی شرکت کردند و شهید «صفرعلی رضایی» یکی از شهدای شاخص استان در این عملیات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها