دفاع‌پرس از واکنش به شهادت 2 جوان بحرینی گزارش می‌دهد؛

استقبال مادران بحرینی از شهادت فرزندان با گل و شیرینی

با اجرای حکم اعدام 2 جوان شیعه بحرینی مادران این شهدا با تقدیم گل و شیرینی به استقبال مهمانان شهدای خود رفتند.
کد خبر: ۳۵۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 29July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تصاویر و فیلم‌های همدردی مردم بحرین با خانواده 2 جوان شیعی که به تازگی با حکم اعدام حاکمان این کشور به شهادت رسیدند در فضای مجازی منتشر شد. احمد عیسی الملالی 24 ساله و علی محمد العرب 25 ساله به قتل یک افسر وزارت کشور در سال 2017 متهم شده و با وجود رد این اتهام در زندان به شدت شکنجه شده بودند تا اینکه روز گذشته به دست نیروهای آل خلیفه اعدام شدند. به همین مناسبت جمعی از پدران شهدای انقلاب بحرین شب گذشته با خانواده این 2 شهید دیدار کردند.

استقبال مادران بحرینی از شهادت فرزندان با گل و شیرین

با اولین نگاه به چهره پدران و مادران این شهدا و صلابت و اقتداری که در سخنان و چهره‌شان پیداست بی اختیار صحنه‌های آشنای روزهای دفاع مقدس 8 ساله مردم ایران در ذهن می‎نشیند، روزهایی که مادران خود با رضایت قلبی فرزندشان را برای یاری اسلام به جبهه‌های جنگ روانه می‌کردند و با اینکه احتمال هرگونه خطر اسارت و شهادت و جانبازی می‌رفت با ایمان کامل تن به حکم الهی می‌دادند و با اطمینان از مقام و جایگاه فرزندشان در پیشگاه خدا ترسی به دل راه نمی‌دادند. همین مادران بودند که با تربیت نسلی عاشق شهادت، در مسیر سرخ حسین (ع) حرکت کردند. امروز مادران شهدا در همه کشورهای مسلمان مسیری را می‌روند که مادران ایران زمین رفتند، راهی که برگرفته از کربلای حسین (ع) و صبر زینب (س) است. مادر یکی از شهدا در بین صحبت‌هایش این نکته را متذکر می‌شود که ما غیر از امام حسین (ع) کسی را نداریم و اسوه ما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (ع) است. مادر شهید دیگر نیز با پخش شیرینی و ریختن گل، از مردم استقبال می‌کند.

تصاویر مادران بحرین بی‌شباهت به تصاویر مشابه دیگری که در سال‌های اخیر در کشورهایی که خط مقدم مقاومت را تشکیل می‌دهند نبوده است. نمونه مادران بحرینی را پیش از این در کشورهای دیگر مسلمان دیده بودیم، در لبنان و فلسطین و سوریه و نیجریه و عراق، در سرزمین‌هایی که هر کدام به گونه‌ای درگیر مبارزه با دشمنان تکفیری و صهیونیستی هستند. دشمن به خیال آنکه شهادت مردان و زنان مبارز و حق طلب به ریشه مقاومت اسلامی ضربه می‌زند، نمی‌دانند اسلامی که از 1400 سال پیش باقی مانده و امروز به دست جوانان مسلمان رسیده با خون‌هایی که در طول تاریخ برای بقای آن ریخته شده است استوار مانده است.

در این میان دست‌نوشته یکی از 2 جوان بحرینی جالب است. این شهید پیش از شهادت خود نوشته است: حکم اعدام را ابلاغ کرده‌اند هر لحظه ممکن است اجرا شود و من از خداوند عزوجل می‌خواهم که شهادت در راهش را نصیبم کند که شیرین‌تر از آن نیست. به برادران ایمانی و مردم (بحرین) بزرگوار سفارش می‌کنم به سیره سیدالشهدا اباعبدالله‌الحسین (ع) و شهدا. وصیت وداعم را آنگونه می‌گویم که امام خمینی (ره) فرمود: با قلبی آرام و ضمیری امیدوار به فضل الهی از خدمت مردم مرخص و به خانه ابدی سفر می‌کنم.
برادر شما علی العرب

استقبال مادران بحرینی از شهادت فرزندان با گل و شیرین

حالا انقلاب بحرین در هشتمین سال حرکت خود نام ده‌ها شهید را در کارنامه دارد، بسیاری از جوانانی که به دست حکومت آل خلیفه به شهادت رسیده و یا به حبس ابد محکوم شده‌اند تنها معترضینی بودند که به مقابله با حکومت استبدادی ال خلیفه برخاستند. بارها حکومت بحرین با برخورد خشن در برابر معترضان به حکومت ده‌ها نفر را شهید و زخمی کرد و با کمک گرفتن از نیروهای عربستان در دادگاه‌های فرمایشی مردم را به اعدام و مجازات‌های سنگین محکوم کرد. حکومت بحرین همه تلاش خود را به کار گرفت و حتی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بازداشت کرد اما نتوانست شعله اعتراضات و خیرش مردمی بحرین را خاموش کند.

در ادامه فیلم‌های مربوط به دیدار پدران شهدای مقاومت بحرین با خانواده 2 شهید بحرینی را می‌بیند.

 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار