سرلشگر بسیجی دکتر فیروزآبادی:

دانش آموزان ما باید دشمن شناس و روحیه جهادی داشته باشند/ افتخار سوریه حضور در خط مقدم مقاومت است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر کدام از مسئولان آمریکایی به یک شکل حرف می زنند، اما رئیس جمهور آمریکا سخن از جنگ محدود می زند، زیرا می خواهد هزینه حمله به سوریه را کاهش دهد، نه اینکه به فکر حقوق انسانی مردم باشد.
کد خبر: ۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶ - 23September 2013

دانش آموزان ما باید دشمن شناس و روحیه جهادی داشته باشند/ افتخار سوریه حضور در خط مقدم مقاومت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی در مراسم افتتاحییه دوره های دکتری سال تحصیلی 92-93 در دانشگاه عالی دفاع ملی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اولین درس هفته دفاع مقدس، هشدار درباره عدم غفلت در برابر دشمن است و هرگاه از دشمن غافل شوید، حیله های آنان شما را بیدار خوهد کرد.

وی با اشاره به شرایط ملت ایران در ابتدای انقلاب، افزود: درست در شرایطی که ملت ایران انقلاب کرده و مشغول سروسامان دادن به اوضاع انقلاب و جوانان مشغول سازندگی بودند و نیروهای مسلح از هم گسیخته و در حال بازسازی بودند، دشمن فرصت مناسبی پیدا کرد تا به مرزهای خالی از مدافع هجوم آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: درس هفته دفاع مقدس ترساندن دشمن از ایجاد ناامنی است. با شروع دفاع مقدس همه ملت تحت فرمان امام و با تمام وجود بسیج شدند و به میدان جنگ آمدند تا با دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمایت استکبار جهانی مقابله کنند و بدین ترتیب حماسه شکل گرفت.

سر لشکر فیروزآبادی با بیان اینکه همه روزهای جنگ تحمیلی از جنس حماسه بود، تصریح کرد: این حماسه ها از نوع اخلاق تربیتی، ایثار، جانبازی، وحدت و در یک کلام جهاد با نفس در راه رفاه زدگی بود و به این دلیل باید از امام، شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده های ایشان تجلیل شود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به تولید علم و سازندگی به برکت دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس، جمهوری اسلامی را بیمه کرد و نظام اسلامی را الگوی بیداری و خیزش در سراسر جهان و به ویژه کشورهای اسلامی قرار داد.

سرلشکر فیروزآبادی با نقل حدیثی از امیرمومنان که علم، قدرت و اقتدار می آورد، تاکید کرد: امام خامنه ای عزیز فرموده اند: "علم است که کشور را به قله عزت و افتخار می رساند." زمانی که تهاجم علمی دشمن مطرح است باید علم و فناوری را به استخدام درآورد و جوانان را مهیا ساخت.

وی ضمن بیان اینکه تولید علم جهاد با استکبار است، افزود: همان صحنه های کربلای ایران به فضای علمی و فناوری کشور منتقل شده و آن سنگرهای نورانی به سنگرهای علمی انتقال یافته است.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: دانشگاه کارآفرین و تمدن ساز نیاز امروز کشور است. اگر در جامعه کار ایجاد شود خانه و زندگی نیز ایجاد می گردد و همه دانشگاه های ما باید در سراسر کشور بر روی کارآفرینی جهت گیری نمایند. دانشگاه ها باید تمدن سازی کنند، چرا که هدف آرمانی انقلاب اسلامی تمدن سازی بر اساس ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی کشور تاکید کرد: مدیریت در اقتصاد مقاومتی متکی به بینش راهبردی تهدید شناس است. بنابراین ضرورت جدی برای آموزش های راهبردی با رویکرد مقاومتی و انقلابی و الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی و دفع الگوهای ارتجاعی در منطقه، احساس می شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز طعم شیرین موفقیت راهبردی در سایه رهبری امام خامنه ای عزیز برای ما محقق شده و کسانی که با الگوهای غربی و دوم خردادی پیش می رفتند، امروز به اشتباهات خود معترف هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: باید با نگاه به تهدیدها، راهبردهای خود را تنظیم نمائیم. اصولا دستگاه های نظام از هم جدا نیستند و بین آنها دیوار کشیده نشده؛ بلکه همه دستگاه ها باید نگاه فراسازمانی داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که در یک سازمان می خواهیم طراحی راهبردی کنیم، باید محیط پیرامونی و تهدیدهای دشمن را نیز ببینیم. ما باید دانش آموزانی تربیت کنیم که دشمن را بشناسند و وظیفه خود را نیز در این عرصه بدانند و همچنین روحیه جهادی برای خدمت کردن داشته باشند.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: وظیفه تامین امنیت ملی و جلوگیری از جنگ برعهده دولت بوده و به کارگیری نیروهای مسلح برای روزی است که راهبردها و تدابیر دولت نتواند جنگ را متوقف و بازدارندگی ایجاد نماید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه یک پروژه نظامی است. اگر به این شکل به این موضوع نگاه کنیم، می توانیم از اقدامات بعدی آمریکا نیزآگاه شویم.

وی در ادامه افزود: آمریکا می خواهد سرعت اقدامات علیه سوریه را افزایش دهد و بدینترتیب، سران کشورها را مرتکب اشتباه کند و طرح های خود را عملیاتی نماید. حمله به سوریه یک علامت و شروع بازی است. آمریکا علاوه بر عملیات نظامی، فشار روانی را نیز در دستور کار قرار داده است.

سرلشکرفیروز آبادی اظهار داشت: هر کدام از مسئولان آمریکایی به یک شکل حرف می زنند، اما رئیس جمهور آمریکا سخن از جنگ محدود می زند، زیرا می خواهد هزینه حمله به سوریه را کاهش دهد، نه اینکه به فکر حقوق انسانی مردم باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حاکمیت اسد در سوریه یک نیروی راهبردی در مقابل آمریکاست و اگر آمریکا دست به اقدام نظامی بزند، سوریه پاسخ مناسبی به او خواهد داد. امروز افتخار سوریه حضور در خط مقدم مقاومت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار