ایران و روسیه بزودی رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، ایران و روسیه در آینده نزدیک در منطقه اقیانوس هند رزمایش برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ - 29July 2019

ایران و روسیه بزودی در خلیج فارس رزمایش برگزار می‌کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش که به روسیه سفر کرده است، در گفت‌وگویی اظهار داشت: درخصوص برگزاری رزمایش نیروهای دریایی دو کشور در منطقه اقیانوس هند به توافق رسیده‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال این رزمایش برگزار شود.

وی ادامه داد: بزودی جلسات هماهنگی و طرح ریزی این رزمایش آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود رزمایش مشترک ایران و روسیه در اقیانوس هند بزودی برگزار شود.

فرمانده نیروی دریای ارتش که به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مراسم روز نیروی دریایی روسیه در سنت پترزبورگ شرکت کرده است، افزود: وقتی از اقیانوس هند صحبت می کنیم شاید بخش مهم و قابل توجه آن منطقه شمال اقیانوس هند باشد که به دریای عمان، تنگه هرمز و همینطور خلیج فارس متصل می‌شود.

امضای توافقنامه برای گسترش همکاری های نظامی میان تهران و مسکو

دریادار خانزادی در تشریح دستاوردهای سفر خود به روسیه اعلام کرد: به نمایندگی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، موافقتنامه ای میان ستاد کل نیروهای مسلح ایران و وزارت دفاع روسیه امضا شد.

وی در توضیح این موافقتنامه گفت: بندهایی از این توافقنامه دارای طبقه بندی است اما در مجموع هدف از امضای آن، توسعه همکاری های نظامی میان دو کشور است و قطعا بخش اعظمی از آن شامل نیروهای دریایی دو کشور می شود و می توان گفت برای نخستین بار است که چنین توافقی بین دو کشور صورت می گیرد و نقطه عطفی در همکاری های نظامی تهران و مسکو به حساب می آید.

گسترش همکاری‌های نظامی در دریای خزر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات فشرده در ارتباط با توسعه تعاملات دفاعی و همکاری های نظامی در منطقه دریای خزر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مذاکرات در چارچوب اجلاس فرماندهان نیروهای دریای خزر و موافقتنامه ای است که بین ما پیشتر امضا شده و در حال تکمیل است.

وی گفت: بخش دیگری از مذاکرات ما با طرف روس، دارای افق های کوتاه، میان و بلند مدت است که با هدف گسترش همکاری های دفاعی ایران و روسیه در همه بخش های نیروهای مسلح دو کشور دنبال می شود.

جانشین نیروی دریایی روسیه به ایران می‌رود

دریادار خانزدای با اشاره به برگزاری مسابقات ارتش های جهان در روسیه و شرکت تعدادی از زبده ترین نیروهای دریایی ایران در مسکو وهمچنین میزبانی برخی از رشته های این مسابقات در ایران اعلام کرد: قسمت دیگری از مذاکرات درخصوص مسابقات ارتش های جهان بود که به ابتکار نیروهای مسلح روسیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: میزبانی برخی رشته ها از جمله غواصی درعمق با ایران است که بزودی در جزیره کیش برگزار خواهد شد و جانشین نیروی دریایی روسیه برای شرکت در مراسم افتتاحیه آن راهی ایران خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص مسابقات ارتش های جهان نیز گفت: مسابقات در رشته های مختلف نظامی برگزار می شود و نیروهای مسلح ایران شامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریای ارتش و ناجا در بخش هایی از آن شرکت دارند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه رشته حضور فعال دارد و نیروهای زبده ما در مسابقه غواصی در عمق، جام دریا و رشته ای هم برای نشان دادن مهارت نیروهای عملیات ویژه و تکاوران در خشکی، توانایی های خود را به نمایش می گذارند.

برگزاری رزمایش مشترک دیگری در اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مذاکرات خود با همتای فیلیپینی در سفر به روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ریاست دوره ای اجلاس فرماندهان نظامی نیروهای دریایی اقیانوس آرام بزودی به فیلیپین می رسد و از آنجا که ریاست دوره ای اجلاس فرماندهان نظامی نیروهای دریایی اقیانوس هند هم اکنون برعهده ایران است، مذاکرات ثمربخشی را با طرف فیلیپینی داشتیم.

وی ادامه داد: چرا که دو طرف می توانند با گسترش همکاری، ارتباط خوبی بین نیروهای دریایی در اقیانوس هند و آرام ایجاد کنند.

رئیس دوره ای اجلاس فرماندهان نظامی نیروهای دریایی اقیانوس هند افزود: ایران در تدارک برگزاری رزمایش نیروهای دریایی اقیانوس هند است که برنامه ریزی درباره آن جریان دارد و ما امیدواریم پس از رزمایش مشترک ایران و روسیه، این رزمایش مشترک را برگزار کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها