سردار سپهر:

فرهنگ شهادت جامعه را شکست‌ناپذیر می‌کند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا زمانی که فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه شکست‌ناپذیر خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 30July 2019

وجود فرهنگ شهادت در جامعه باعث شکست ناپذیری می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدحسین سپهر» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی سفیران تمدن نوین اسلامی که با حضور میهمانانی از ۱۳ کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف و راهبرد‌های امام خمینی (ره) تحقق تمدن جهانی اسلامی و حاکمیت مستضعفین بر کره زمین، مقابله با استکبار و رهایی‌بخشی مردم مسلمان و مستضعف جهان در برابر قدرت‌های استکباری بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیانات امام راحل باید به عنوان اسناد راهبردی ما مورد استفاده قرار گیرد، افزود: امروز اگر شما موفقیت‌های نظام اسلامی را در سطح کشور و جهان اسلام به ویژه غرب آسیا مشاهده می‌کنید، به واسطه دستور امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مردمی و صدور تفکر بسیجی است و این نشان‌دهنده تفکر راهبردی امام (ره) برای تشکیل بسیج جهان اسلام بوده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر امرور جبهه مقاومت اسلامی در شامات در برابر ۸۲ کشور عبری، غربی و عربی و دشمنان اسلام ایستاد و پیروز شد، به واسطه صدور فرهنگ بسیجی از ایران به جبهه مقاومت بود.

سردار سپهر ادامه داد: در اواخر جنگ تحمیلی، آمریکا بعنوان کشوری که بزرگترین قدرت نظامی، امنیتی و اقتصادی بود، می‌خواست وارد منطقه خلیج فارس و عرصه نبرد با جمهوری اسلامی ایران شود؛ لذا مسئولان خدمت امام (ره) رفتند تا از ایشان برای مقابله با آمریکا رهنمود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) هم در این رابطه دو رهنمود ارائه کردند؛ یکی اینکه ناو‌های آن‌ها را بزنند و دوم اینکه تنها راه مقاومت در برابر دشمنان استکباری، تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله بود که اکنون نمونه آن را در لبنان، عراق، سوریه و یمن می‌بینیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: پاسداران، بسیجیان و ارتشی‌ها در ۴۰ سال گذشته در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی آرزوی شهادت داشته‌اند؛ لذا تا زمانی که فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه شکست‌ناپذیر خواهد بود.

سردار سپهر با بیان اینکه از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج مظهر وحدت مقدس میان افراد مسلمان جهان است، ادامه داد: انقلاب اسلامی دو ویژگی بزرگ دارد؛ زیرا این انقلاب مبنای تحقق تمدن اسلامی در جهان است؛ بر این اساس، احیای تفکر دینی در حوزه تمدن اسلامی و ترویج روح تفکر آزاد اندیشی در میان ملل مختلف، دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: دشمنی جهان استکبار با ایران اسلامی به این دلیل است که ادعا داریم باید جریان حکومت اسلامی در جهان محقق شود؛ لذا چنانچه این موضوع محقق شود، نتیجه آن چیزی جز سقوط و فروپاشی قدرت‌های استکباری نخواهد بود.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه عملیات خیبر پیامی برای مقابله با تفکرات، جریانات و قدرت‌های جهان بود، عنوان کرد: دشمنان می‌گویند در برابر ابرقدرتی به نام آیت‌الله خامنه‌ای قرار داریم که مردم به او اعتقاد دارند؛ زیرا امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگترین مانع و چالش در برابر ابرقدرت‌هاست؛ شاید به همین دلیل باشد که امروز نخست وزیر اسرائیل می‌گوید هر کجا را می‌نگرم، خیمه‌های خمینی را می‌بینم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای تحقق تمدن اسلامی، شریعت، امامت و امت می‌خواهیم، افزود: برای تکمیل تمدن اسلامی ابتدا باید در زمینه تربیت نیروی انسانی تلاش کنیم؛ زیرا این موضوع از مهم‌ترین مسایلی است که باید به آن بپردازیم و امروز در جهان تولید فکر، دانش و علم به عنوان مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار شناخته می‌شود.

سردار سپهر با اشاره به اینکه هنوز در کشورمان نظام‌های غیر اسلامی در بخش‌های مختلف جامعه حاکم است، اظهار داشت: یکی از بزرگترین تکالیف خواص، ایستادگی برابر آمریکاست؛ زیرا انقلاب ما انقلاب جوانان و نوجوانان بود و در دفاع مقدس نیز بیش از ۴۰ درصد شهدای ما زیر ۲۳ سال بودند؛ علاوه بر این، ۹۰ درصد فرماندهان هم زیر ۲۷ سال سن داشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار