مسئول پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌های فرهنگ ایران است

«علی سعدی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌های شکل دهنده فرهنگ ایران و از سازه‌های مهم هویّت و حیات اجتماعی و سیاسی کشور است.
کد خبر: ۳۵۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ - 07August 2019

فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزشهای فرهنگ ایران است //عکس بهتر لحاظ شود///«علی سعدی» مسئول پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌های شکل دهنده فرهنگ ایران و از سازه‌های مهم هویّت، حیات اجتماعی و سیاسی کشور است. حفظ هویت ایران بسته به پایبندی و احترام به این ارزش و انتقال کامل آن به نسل‌های آینده است.

وی گفت: نهادینه‌ کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس بوده و یادآوری و انتقال آن از نسلی به نسل ديگر با هدف حفظ هویت و تاريخ ملت ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، نسل امروز نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستند؛ ما هر چه داریم از شهداست و هر چه گرفتاری داریم از غفلت از شهداست.

سعدی بیان داشت: هر چه قدر مقام و ارزش شهید و شهادت در جامعه ما پررنگ‌تر شود مشکلات ما در همه زمینه‌ها به ویژه مسایل اجتماعی و فرهنگی کمتر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: يادمان‌های شهدای گمنام علاوه بر فضای معنوی خاص خود، بهترين مكان برای انجام فعاليت‌های فرهنگی است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بهترين شرايط را برای تبيين ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد كه بايد به نحو احسن از آن استفاده كرد.

مسئول پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس شهرستان خاش افزود: يادمان‌های شهدای گمنام در كنار مزار ساير شهدای دوران دفاع مقدس، بهترين مكان برای مقابله با جنگ نرم دشمن و حفظ روحيه حماسی مردم هستند كه بايد از اين ظرفيت معنوی به نحو احسن بهره برد.

وی در انتها از فعالیت‌های فرهنگی در جوار شهدای گمنام شهر خاش مراسمات غباررویی، کرسی‌های تلاوت قرآن مجید، برپایی نمایشگاه‌های عکس و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی دانش آموزان در جوار شهدای گمنام اشاره کرد که با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی آستان‌های شهدای گمنام ارتقای برنامه‌ها را در دستور کار کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هیات امنای آستان شهدای گمنام شهرستان خاش دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار