آیت‌الله خاتمی:

عدالت اجتماعی با جلوگیری از رانت سیاسی و اقتصادی محقق می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای آن که شاهد تحقق عدالت اجتماعی در جامعه باشیم باید جلوی رانت‌های سیاسی و اقتصادی گرفته شود.
کد خبر: ۳۵۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 31July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امروز در همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب، بیانیه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی را چله‌ دوم انقلاب خواند و اظهار داشت: امام خامنه‌ای برای تدوین این بیانیه وقت زیادی اختصاص داده‌اند و مجموعه‌ای کارشناسی شده را در دسترس عموم قرار داده‌اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی به پیشگامی تبریز در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: باید به بیانیه گام دوم انقلاب همان نگاهی را داشته باشیم که به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) داریم؛ بنابراین قوانین و اسناد بالادستی باید خود را با این بیانیه وفق دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی از عدم تحقق عدالت اجتماعی گله‌مند است، متذکر شد: البته این به معنای عدم کارکرد در این حوزه نیست و ما نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم چراکه در قیاس با گذشته اقدامات متعددی برای برقراری عدالت صورت گرفته اما کافی نیست.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تمامی امکانات، آن هم نه‌ به صورت قابل قبول در مراکز استان تجمیع می‌یافت و در سایر شهرستان‌ها و روستاها عمران و آبادی نمی‌دیدیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت غلط برخی مسئولان از معنای شادی، تصریح کرد: عبور از خطوط قرمز و انجام گناه را نباید شادی خطاب کرد؛ جوانان باید شاد باشند اما بهای آن غفلت از خداوند نیست. 

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی با جلوگیری از رانت سیاسی و اقتصادی محقق می‌شود، اذعان داشت: اینکه فردی مقابل قانون قد علم کند و بگوید فلان‌کس خط قرمز من است و هر اشتباهی کرد کاری به کارش نداشته باشید، خلاف عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها