مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

لرستان در عملیات مرصاد 70 شهید را تقدیم اسلام کرد

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور گفت: 70 نفر شهید لرستانی در جمع 300 نفر شهدای عملیات مرصاد می‌درخشند.
کد خبر: ۳۵۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 31July 2019

در عملیات مرصاد، لرستان 70 شهید را تقدیم اسلام کرد

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌­آباد، اظهار داشت: به مناسبت سالروز عملیات «مرصاد» یکی از بهترین یادواره های شهدا در سطح استان لرستان برگزار شد.

وی افزود: یکی از مولفه‌های بسیار مهم هشت سال دفاع مقدس این است که برآمده از گفتمان مردمی است.

ناصر پور بیان کرد: اگر پشتوانه بسیار خوب مردم از نیروهای مسلح و از جنگ در دوران دفاع مقدس را نداشتیم، شاید ما در  آن دوران این همه توفیق نداشتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به نقش مهم مردم لرستان در عملیات مرصاد، تصریح کرد: 70 نفر شهید لرستانی در جمع 300 نفر شهدای عملیات مرصاد می‌درخشند.

ناصرپور افزود: لرستانی ها در ابتدای جنگ تحمیلی در زمانی که ضد انقلاب آمده بود خرمشهر را اشغال کنند، 200 نفر لرستانی با سلاح «برنو»رفتند و جلوی آن دشمنان بیرونی را که خطرناکتر از دشمن داخلی بودند را گرفتند و خرمشهر را آزاد کردند و بعد از آن بود که عراق آمد و اشغالی که صورت گرفت که 19 ماه طول کشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس گردان حضرت ابوالفضل(ع) که شاید امروز آن را هسته اولیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تلقی می‌کنیم، پرچم پر افتخار نظام جمهوری اسلامی را بر فراز مسجد جامع خرمشهر برافراشت، ادامه داد: عملیات مرصاد برای مردم لرستان بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: در عملیات مرصاد هم داوطلبین مردمی، عشایر لرستانی و بسیج حضور بسیار پررنگی داشتند هم لشکر حضرت ابوالفضل (ع) با همه گردان‌هایش پای کار آمده بودند و قسمت جلوی پیشرفت نفاق را به سمت داخل کشور بستند و مانع از عبورشان از «چهار زبر» شدند.

ناصر پورافزود: علاوه بر این که در طرفین هم گروه‌های منافقین تحت محاصره داشتند و لشکر 84 پیاده که از سمت «میمک» به سمت «مهران» در واقع جناح چپ این عملیات مرصاد را پوشش دادند و اجازه ندادند عراقی ها از آن قسمت وارد خاک ایران شوند تا در این عملیات از منافقین حمایت کنند بنابراین لرستانی‌ها بیشترین سهم را در این عملیات داشتند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: عملیات مرصاد را  بایستی نسبت به بقیه عملیات‌های بزرگی که در طول دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، یکی از آنها برشمرد.

وی ادامه داد: در این عملیات تعداد 4 هزار و 800 منافق به درک واصل شد و تعداد بسیار زیادی از ادوات نظامی سلاح و مهمات و این موارد که منافقین با خود به همراه داشتند،همه را به جا گذاشتند و به غنیمت گرفته شدند.

ناصر پور با بیان اینکه عملیات مرصاد برای لرستانی‌ها یک فتح الفتوح بود، افزود: برای همان مردمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آنها گفته است که «رزم مردم لرستان بیش از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است» و عملیات مرصاد واقعا دیدنی بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار