ترامپ: هر چه زودتر باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کنیم

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه دیگر نباید وارد جنگ‌های بی‌پایان شویم، گفت: تلاش داریم هر چه زودتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 01August 2019

ترامپ: هر چه زودتر باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کنیمبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با سی_ اسپن (C-Span) اظهار داشت: تلاش داریم هر چه زودتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کنیم.

ترامپ اضافه کرد: ما در حال مذاکره با طالبان هستیم و تلاش داریم تا آنجا که امکان دارد هر چه زودتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کنیم.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: واشنگتن دیگر نباید هیچگاه خود را وارد جنگ‌های بی‌پایان کند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که وزیر خارجه آمریکا نیز گفته بود ترامپ دستور داده نظامیان این کشور پیش از انتخابات سال آینده از افغانستان خارج شوند، موضعی که پامپئو چند روز بعد از آن عقب‌نشینی کرد.

پامپئو اعلام خبر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پیش از انتخابات سال آینده را برداشت نادرست رسانه‌ها از سخنان وی عنوان کرد و گفت: امیدوارم که رسانه‌ها مطالب را دقیقتر منتشر کنند.

وی به خبرنگاران در هنگام سفر به کشورهای آسیا پاسفیک گفت: ضرب الاجلی برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تعیین نشده است.

قرار است دور هشتم مذاکرات آمریکا و طالبان به زودی در دوحه قطر برگزار شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها