طالبان از احتمال توافق صلح با آمریکا خبر داد

طالبان اعلام کرد: احتمال قوی وجود دارد که در دور آینده مذاکرات با آمریکا که قرار است در دوحه برگزار شود،‌ به توافق صلح برای پایان جنگ در افغانستان برسیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ - 01August 2019

طالبان از احتمال توافق صلح با آمریکا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت: احتمال قوی وجود دارد که در دور آینده با آمریکا به توافق صلح برای پایان جنگ در افغانستان برسیم.

وی در گفت‌وگو با صدای آمریکا اضافه کرد: در یک سال گذشته طرفین سخت کار کرده و تقریبا به یک سند پیش‌نویس که تمام موضوعات اساسی در مورد صلح افغانستان را پوشش می‌دهد، تهیه شده است.

شاهین ادامه داد: اقدامات طالبان انجام شده و برای رسیدن به یک توافق آمریکا باید تصمیم خود را بگیرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم در نشست آینده مذاکره با طالبان در مورد چگونگی و زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به توافق برسیم.

از سوی دیگر خلیلزاد اعلام کرده که در حال عزیمت به قطر برای آغاز نشست با طالبان است.

نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: آنچه مرتبط با آمریکا در مورد توافق صلح بوده انجام شده و اگر طرف طالبان نیز آمادگی داشته باشد احتمال دارد در نشست آینده توافق صلح با طالبان امضا شود.

شاهین در سخنان خویش ادامه گفت: سندپیش نویس توافق دوجانبه بر اعلام زمانبندی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمین طالبان برای عدم تبدیل شدن این کشور برای فعالیت تروریسم خواهد بود.

وی یادآور شد: نمایندگانی از سازمان ملل، چین و روسیه و همچنین کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان بعنوان تضمین‌کننده  و شاهد امضای توافق صلح خواهند بود.

این سخنان در حالی است که پامپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ترامپ اصرار دارد تا پیش از انتخابات سال آینده آمریکا نظامیان این کشور خاک افغانستان را ترک کنند.

ترامپ با توجه به عملکرد ضعیف در عرضه سیاست خارجی، به خروج نظامیان از افغانستان به عنوان برگ برنده در انتخابات ریاست جمهوری آینده نگاه می‌کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها