فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تشریح کرد؛

جزئیات طرح اردوی دوران طیبه امام خمینی (ره) در «هفت اقلیم»

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه برنامه ریزی دوران طیبه امام خمینی (ره) در هفت اقلیم به بررسی جزئیات اردوی هفت اقلیم پرداخت.
کد خبر: ۳۵۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 03August 2019

جزئیات طرح اردوی دوران طیبه امام خمینی (ره) در «هفت اقلیم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه برنامه ریزی اردوی هفت اقلیم اظهار داشت: این اردو از برنامه های اساسی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به راه اندازی قرارگاه حضرت روح الله به منظور آشنایی با سیره و مسیری که حضرت امام (ره) در طی این سال ها و در انقلاب طی کردند، افزود: جامعه هدف این برنامه جوانان هستند.

وی افزود: در این راستا اردویی با عنوان «هفت اقیلم» برنامه ریزی شده است و بنا است که جوانان در این اردو با مکان هایی که حضرت امام حضور داشتند و در این مکان ها رشد و نمو کردند و مبارزاتشان را شروع کرده و در نهایت انقلاب را به پیروزی رساندند آشنا شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: اقلیم اول سال های زندگی امام دوران کودکی و نوانی در اراک و خمین است که تحت عنوان ولادت و تربیت نامگذاری شده است.

سردار کریمی اقلیم دوم را هجرت دانست و بیان کرد: هجرت ایشان به حوزه علمیه قم و چگونگی زندگی و تحصیل ایشان در دوران طلبگی را نشان می دهد.

این مقام مسئول اقلیم سوم را رفتن امام خمینی به تهران دانست و ادامه داد: این اقلیم در واقع مبارزات حضرت امام و چگونگی ارتباط ایشان در تهران را نشان می دهد.

وی اقلیم بعد را تبعید امام به ترکیه دانست و بیان کرد: بعد از آن اقلیم مقاومت و ایثار که حدود 13 سال در نجف طول کشید و همه مسایل انقلاب به ویژه تئوری جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه در آنجا توسط حضرت امام تبیین شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: طراحی حکومت اسلامی و تربیت شاگران نیز در نجف اشرف اتفاق افتاد و در واقع هجرت که خروج امام از نجف به سمت مکانی که ابتدا مشخص نبود که منجر به رفتن ایشان به فرانسه بود شد.

سردار کریمی با بیان اینکه همه حرکات حضرت امام خدایی بود، ادامه داد: ایشان بجای رفتن به کویت به فرانسه رفتند و این سبب شد که امام خمینی(ره) با مصاحبه با خبرنگاران و روزنامه نگاران مطرح دنیا جهانی شد و نهضت خود را جهانی کرد و صدای خود با به جهانیان رساند که این اقلیم شهرت ایشان است.

وی ورود امام به کشور را اقلیم بعدی دانست و بیان کرد: امام با عظمت تمام وارد کشور شد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد و در این زمان بحث حکومت اسلامی و تشکیل آن مطرح شد.

وی این دوران را دوران طلایی دانست و بین کرد: در این مقاطع اتفاقات بزرگی، مهم و سرنوشت ساز افتاد که لازم است هر مسلمان انقلابی که می خواهد این مسیر را ادامه دهد لازم است به درستی با این مسیر آشنا شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هسیتم که اینجا نیاز داریم جوانان که کادر انقلاب وامید و آینده انقلاب هستند کاملا در بحث های تربیت با سیره، منش، راه، اصول و خط حضرت امام آشنا شوند تا بتوانند به تکلیف الهی خود به خوبی عمل کنند.

انشالله شاهد باشیم که جامعه اسلامی و بعد از آن تمدن اسلامی شکل می گیرد

این ملت ملتی است مقتدر و علامت اقتدار آن همین رهبر بزرگ و آرمان های بزرگ است که توسط امام و رهبری ترسیم شده و سوم ملت بزرگ و بعد از آن داشتن دشمن بزرگ که اینها چهار مولفه ای است که نشان نشان از اقتدار امت اسلامی است که در راستای انقلاب سلامی به دست آمده و در حال پیمودن مسیر خودش است.

جوانانی که می خواهد این مسیر را ادامه دهند باید کاملا با این مسیر و اصول و مبانی آن آشنا شودند و ما بنا داریم در این اردوها یک کار تبیینی انجام دهیم که ما را به این اهداف برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار