تاکید خاجی بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و مراقبت از روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

مذاکره کننده ارشد ایران در روند صلح آستانه در دیدار نماینده سازمان ملل بر ضرورت مراقبت از روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تا دستیابی به نتیجه کامل و بازگشت آوارگان به کشورشان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ - 02August 2019

تاکید خاجی بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و مراقبت از روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه رایزنی های هیأت جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین اجلاس روند آستانه، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، دیروز (پنجشنبه) ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، با «خوله مطر» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

خاجی در این دیدار با اشاره به تلاش هایی که در طول ماههای گذشته در چارچوب روند آستانه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه صورت گرفته، بر ضرورت مراقبت از این روند تا دستیابی به نتیجه کامل تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته در چارچوب کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و موفقیت چهارمین مرحله از تبادل که روز چهارشنبه در سوریه انجام شد، بر ضرورت بازگشت آوارگان به کشورشان تاکید کرد.

سیزدهمین نشست مذاکرات روند صلح آستانه از روز پنجشنبه ۱۰ مرداد به مدت ۲ روز در شهر نورسطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است. هیأت ایران دیروز رایزنی های دوجانبه ای را با نمایندگان روسیه، سوریه و دو کشور ناظر که جدیدا به این ترکیب پیوسته اند یعنی لبنان و عراق صورت داد.

دوازدهمین نشست صلح آستانه پنجم و ششم اردیبهشت در همین شهر برپا بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار