نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

آمریکا دچار سرگیجه سیاسی شده است

آیت‌الله میر عمادی گفت: تحریم وزیر امور خارجه ایران به خاطر این است که آمریکا دچار سرگیجه سیاسی شده است.
کد خبر: ۳۵۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ - 02August 2019

آمریکا دچار سرگیجه سیاسی شده است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام جواد(ع) فرمود هر نگاهی که عبرت انگیز نباشد خطا و اشتباه است،  هر سخنی که انسان را به یاد خدا نیاندازد آن سخن بیهوده است و هر سکوتی که در آن تفکر نباشد، غفلت بوده و ارزش ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادات امام جواد(ع)، عنوان کرد: امشب شب اول ماه ذی الحجه است که ماهی بسیار با فضیلت است و از امشب نماز دهه اول ماه ذی الحجه بین نماز مغرب و عشا فراموش نشود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مهم ترین درسی که ما از زندگی امام جواد(ع) می توانیم بگیریم، درس مقاومت و ایستادگی در راه خدا است، افزود: امام جواد(ع) برای برقراری حکومت الله ایستادگی کرد، در برابر ظالمان ایستاد، مظهر صبر و مقاومت بود.

آیت الله میرعمادی، بیان داشت: امام جواد(ع) در زمان خودش در برابر قدرت های زورگو، ریاکاران و منافقان ایستادگی کرد، از این رو امام جواد(ع) الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، زور،  تزویر و نفاق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج، تصریح کرد: در این راستا تذکری به پدر و مادرها می خواهم بدهم و آن این است که نگذارید سن ازدواج فرزندانتان بالا برود، برای ازدواج فرزندان خود اقدام کنید، بهانه در نیاورید، دختر و پسر همدیگر را می پسندند و این در حالیست که پدر و مادر و یا برادر دخالت می کنند و نمی گذارند ازدواج کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اسباب ازدواج جوانان فراهم شود و انقدر سخت گیری نشود، گفت: خوشبختی جوانان در آرامش، محبت و در عشق است، خوشبختی جوانان در جهیزیه زیاد نیست، خوشبختی جوانان در مهریه سنگین،  عروسی که سراسر اسراف و گناه و زیاده روی بوده نیست.

آیت الله میرعمادی با طرح این سوال که چه کسی گفته که عروسی سنگین بگیرید و چندین نفر را دعوت کنید؟ بیان داشت: باید مهریه مناسب در نظر گرفته شود، اگر جوانی ایمان و اخلاق دارد دختر را به عقد او درآورید، اگر دختری ایمان و اخلاق دارد آن را به عقد پسر دربیاورید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت پدر و مادرها سنگین است، افزود: خدا می داند جوانان در چه مشکلات روحی و روانی به سر می برند، جوانان را درک کنید و به فکر ازدواج جوانان باشید، به جوانان هم توصیه می کنم که مقداری تحمل خود را بالا ببرید، در زندگی عفو و بخشش داشته باشید، زندگی را شیرین کنید، تا کوچکترین بهانه ای پیش می آید صحبت از جدایی نکنید، زندگی بالا و پایین دارد، در زندگی همراه یکدیگر باشید و پدران و مادران به ازدواج جوانان اهتمام بورزند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت، گفت: نهضت مشروطیه یکی از مهم ترین نهضت های ضد استبدادی تاریخ ایران است، اما نکته ای دارد که باعث درس ما است، نهضت مشروطه نهضت بسیار بزرگی بود اما دو عامل موجب شکست آن شد که یکی عناصر نفوذی و دیگری دخالت سفارتخانه های بیگانگان بود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در ماجرای فتنه ۸۸ نیز سفارتخانه های اروپایی و آمریکا و عناصر نفوذی داشتند انقلاب را به شکست می رساندند، افزود: امروز هم باید مواظب و هوشیار باشیم، این سفارتخانه های بیگانگان به خصوص اروپایی به دنبال شیطنت هستند، عناصر نفوذی که در تصمیم گیری ها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی نفوذ پیدا می کنند می خواهند مشکل ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مواظب باشیم، مواظب عناصر نفوذی، فرصت طلب و فاسد باشیم چرا که اینها انقلاب را به فساد و نابودی می کشانند، ادامه داد: در این راستا باید از نهضت مشروطه درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی کشور، گفت: خوشبختانه توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر فزون خواهی استکبار جهانی فراوان است و الان در موقعیت ممتاز و برتر قرار داریم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران باعث شد راهبرد آمریکا در خلیج فارس برای تامین امنیت تنگه هرمز شکست خورد، بیان داشت: بعد از اینکه ایران، کشتی انگلستان را توقیف کرد آمریکا یک ائتلافی دریایی خواست تشکیل بدهد و گفت باید ائتلافی به وجود آوریم از خلیج فارس حفاظت کنیم و تنگه هرمز را امن کنیم.

وی، ادامه داد: اما کشورها با آمریکا همراهی نکردند،  گفتند بدون ایران نمی‌شود امنیت خلیج فارس را تامین کرد و این ایران است که می تواند امنیت خلیج فارس را به تنهایی تامین کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ارمنستان و امارات به ایران اعلام کردند ما از عملکرد و رویکرد تند خود می خواهیم دست برداریم و با شما رابطه داشته باشیم، گفت: حاکم امارات در یکی از جلسات وقتی که گفتند که در برابر ایران بایستید و گروهی را به ایران نفرستید،  اعلام کرد که یک موشک اگر اثابت کند تمام سرمایه ها به باد می رود و در این راستا چند روز گذشته گروهی را به ایران فرستادند و قراردادی را با ایران امضا کردند، این نتیجه مقاومت است.

آیت الله میرعمادی اگر ما سیاست رهبری را دنبال کنیم قطعا در تمام زمینه ها سربلند، پیروز و موفق هستیم، عنوان کرد: آمریکا انقدر فشار آورد،  همین دیروز معافیت های تحریم های هسته ای را تمدید کرد، این به معنای عقب نشینی است، البته اینها عادت دارند که اگر یک پارسی می کنند، یک قدم هم عقب نشینی می کنند، اگر یک قدم عقب نشینی می کند پارسی هم می کنند و می خواهند بگوید ما هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از یک طرف معافیت های تحریم های هسته ای را تمدید می کند از طرف دیگر وزیر امور خارجه ایران را هم تحریم می کند، گفت: این واقعا رسوایی و ننگ برای آمریکا است، تحریم وزیر امور خارجه ایران به معنای شکست فعالیت های دیپلماسی است، تحریم وزیر امور خارجه ایران یعنی آمریکا دچار سرگیجه سیاسی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اقدام عجولانه و نابخردانه آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران را محکوم می کنیم و این را نشانه شکست آمریکا در عرصه دیپلماسی می دانیم، گفت: ملت ایران شما را محاکمه خواهد کرد، شما حرفی برای گفتن ندارید و جز جنایت چیز دیگری ندارید.

آیت الله میرعمادی، تصریح کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که امروز در این نظام جمهوری اسلامی اقتدار، وحدت و انجام داریم و بدانیم که ضامن اصلی تداوم انقلاب تبعیت و پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار