وحید جلیلی:

باید مرز‌ها را برداریم و یک آرمان‌گرایی اسلامی ایجاد کنیم/ چمران افغانستان یکی از الگو‌های فعالان انقلابی است

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این‌که اروپایی‌ها در دو جنگ جهانی ده‌ها میلیون نفر از همدیگر را کشته‌اند و اختلاف زیادی هم با هم دارند؛ اما اتحادیه اروپا را تشکیل داده‌اند، گفت: این در حالی است که ما همچنان درگیر اختلافات هستیم؛ ما باید در آینده نه‌چندان دور مرز‌های خود را برداریم و باید یک آرمان‌گرایی اسلامی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 02August 2019

باید مرز‌ها را برداریم و یک آرمان‌گرایی اسلامی ایجاد کنیم/ چمران افغانستان یکی از الگو‌های فعالان انقلابی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم اولین سالگرد شهادت «سید محمد علی‌شاه موسوی گردیزی» ملقب به «چمران افغانستان»، امروز در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر واقع در چهارراه سرچشمه تهران برگزار شد.

در این مراسم، «علی واحدی» یکی از همرزمان شهید «سید محمد علی‌شاه موسوی» طی سخنانی، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۵۴ با نهضت امام خمینی (ره) در ارتباط بودم، اظهار داشت: همراه با شهید موسوی سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه علوم پزشکی کابل شدیم و خیلی مشتاق نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بودیم. آن زمان دو بلوک شرق و غرب بر جهان سیطره داشت و به ما مسلمانان توهین می‌کردند و می‌گفتند تاریخ مصرف اسلام به پایان رسیده است.

وی افزود: شهید موسوی یک جزوه از نظریه حکومت اسلامی امام خمینی (ره) را به ما داد و ما دیدیم که این حکومت استقلال و عدالت را به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل شد که ما تصمیم گرفتیم تا نیرو‌های مسلمان را جذب کنیم؛ وقتی ما طرح حکومت اسلامی امام خمینی (ره) را ارائه کردیم، توسط همه گروه‌های شیعه و سنی مورد استقبال قرار گرفت.

همچنین در این مراسم، شاه حسین موسوی یکی دیگر از همرزمان شهید موسوی، طی سخنانی با اشاره به خصوصیات رفتاری این شهید والامقام، اظهار داشت: شهید موسوی چه قبل از فرماندهی و چه بعد از فرماندهی خود در جبهه‌های مقاومت، عقیده مستحکمی به اهل بیت (ع) داشت؛ وی در عملیات‌ها به اهل بیت (ع) توسل می‌کرد و اسم رمز شب‌ها را فقط از اسامی چهارده معصوم و اسامی اسلامی می‌گذاشت.

وی افزود: شهید موسوی خیلی به وحدت خصوصا بین شیعه و چه بین سنی معتقد بود؛ وی در کنار کار نظامی بسیار به کار فرهنگی مشتاق بود و شب‌ها وقتی به عملیات می‌رفتیم درس احکام و قرآن می‌خواندیم و می‌گفت: اگر معرفت به اسلام نداشته باشیم، مبارزه با کمونیست‌ها معنا ندارد.

همچنین در این مراسم «محمد سرور رجایی» یکی دیگر از همرزمان شهید موسوی، اهمیت به وحدت و شجاعت را از ویژگی‌های رفتاری شهید موسوی دانست که باعث شد وی در برابر دشمن خصوصا در زندان‌ها مقاومت کند.

وی افزود: شهید موسوی همیشه می‌گفت: بخشی از خاطرات زندان گوانتانامو را به خاطر دل خانواده و دوستانم که از سختی‌های ما اذیت نشوند به زبان نیاوردم.

رجایی گفت: شهید موسوی در ایران و در جریان دفاع مقدس و نیز در افغانستان محور وحدت و شجاعت بود؛ وقتی از وی پرسیدند که برای ایرانی‌ها از افغانستان و برای افغانستانی‌ها از ایران چه سوغاتی آوردی، گفت که من از جبهه ایران برای مجاهدان افغانستانی شعارنویسی، پیشانی‌بند و پارچه‌نویسی را به سوغات آورده و از افغانستان نیز برای رزمندگان ایرانی، قناعت را به سوغات آورده‌ام.

در ادامه این مراسم «وحید جلیلی» مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، طی سخنانی، شهید موسوی را یکی از الگو‌های برجسته برای همه فعالان انقلابی دانست که می‌خواهند زیر پرچم اسلام ناب محمدی فعالیت کنند و اظهار داشت: وی فرد جامعی بود و علی‌رغم اینکه دارای روحیه حماسی بود و در جبهه‌های مبارزه با روس‌ها، دفاع مقدس و زندان گوانتانامو بود، من هیچ‌وقت چهره‌اش را بدون لبخند ندیده بودم و تواضعی در این شهید وجود داشت که انسان را شرمنده می‌کرد.

وی شهید موسوی را مانند شهید چمران عنوان کرد که در کنار علم به مردم خدمت می‌کرد.

وحید جلیلی همچنین با بیان این‌که اروپایی‌ها در دو جنگ جهانی ده‌ها میلیون نفر از همدیگر را کشته‌اند و اختلاف زیادی هم با هم دارند؛ اما اتحادیه اروپا را تشکیل داده‌اند، تأکید کرد: این در حالی است که ما همچنان درگیر اختلافات هستیم؛ ما باید در آینده نه‌چندان دور مرز‌های خود را برداریم و باید یک آرمان‌گرایی اسلامی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار