رییس گروه مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل قوا:

امیر سرتیپ «سپهر» کردستان را نجات داد

امیر سرلشکر «علی شهبازی» گفت: امیر سرتیپ «سپهر» در تمام مدتی که در کردستان و در نیروی زمینی بود، یک‌بار تعریف نکرد که من چه کردم؛ اگرچه در کردستان محاصره بود و حقیقتا کردستان را وی نجات داد.
کد خبر: ۳۵۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ - 03August 2019

امیر سرتیپ «سپهر» کردستان را نجات دادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «علی شهبازی» فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با آجا، درباره شخصیت امیر سرتیپ «ایرج سپهر» جانشین خود در زمان فرماندهی‌اش، اظهار داشت: از دوران جوانی که ایشان را می‌شناختم، با سجایای اخلاقی ویژه‌ای از این مرحوم روبه‌رو شدم.

وی افزود: حقیقتا حدود ۳۰ سال که در خدمت وی بودم، همیشه جایگاه استادی نسبت به بنده داشت؛ اعم از اینکه من معاون وی بودم و بعدها رییس سناد و فرمانده ارتش شدم و بسیار سنگین بود که امیر «سپهر» را به‌عنوان جانشین خود منصوب کنم؛ اما وی پذیرفت. من در تمام مدت چه در ریاست و چه مرئوسی از وی کسب فیض کردم و مطلب یاد گرفتم.

امیر سرلشکر شهبازی با تاکید بر اینکه امیر سرتیپ «سپهر» خصوصیات ویژه‌ای داشت، افزود: وی اندازه سر سوزن آلودگی مالی نداشت و به دنبال منفعت شخصی نبود و هیچ حالت 2 بعدی و سیاسی‌گری در او نبود و همواره راحت با هم صحبت می‌کردیم.

رییس گروه مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: امیر سرتیپ «سپهر» در تمام مدتی که در کردستان و در نیروی زمینی بود، یک‌بار تعریف نکرد که من چه کردم؛ اگرچه در کردستان محاصره بود و حقیقتا کردستان را وی نجات داد.

خاطرنشان می‌شود، پیکر امیر سرتیپ «ایرج سپهر» جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ با حضور امیر سرلشکر «شهبازی» فرمانده اسبق کل ارتش و رئیس گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ «آراسته» رییس هیت معارف جنگ شهید سپهبد «علی صیادشیرازی» و جمعی از همرزمان آن مرحوم و فرماندهان نیروهای مسلح، صبح امروز (شنبه) با ادای احترام ‌نظامی و تشریفات دژبان ارتش تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها